Gå til innhold

Burberry- hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kjøper folk slike klær til ungene? Det er jo et dødsharry brand, og barna vokser jo ut av det med den gang? Blæh konsumsjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et dødsharry brand for de som har peling, vet du. Det er créme de la créme som går med Burberry! Du er kanskje misunnelig, vet ikke jeg...

Skrevet

Burberry er enkelt og klassisk tøy, jeg er veldig glad i det selv om jeg kjøper lite av det.

Pene og rene linjer, enkelt og klassisk. Bedre enn det blir det vel ikke?!

Skrevet

Jeg kjøper det ikke selv, men får av besteforeldrene. Derfor! Greie klær det, men jeg syns de er såpass dyre at jeg ikke liker å bruke dem til allslags formål. Ser ikke noe harry med det merke, ente så er du missunnelig eller utrolig opptatt av merkeklær og hva andre gjør.

Skrevet

You said it tillab! Enkelt og klassisk, rene linjer. Pent! God kvalitet.. Blir ikke stort bedre.

Skrevet

Skulle noen ha Burberry her i huset, så ble det nok husets eldste jente, altså hu mor sjøl:)

Skrevet

Lurer jeg også på: Babyen er neppe interessert, den har helt andre interesser her i livet.

Men man skal jo starte opplæringen tidlig om man god konsument og moteslave skal bli!

Selv har vi, begge to, ALDRIkjøpt et plagg fordi det er av "merke slik eller slik". Ikke til oss, og ikke til guttene. Vi kjøper tøy fordi det er av god fasong/klassisk i stilen (aldri supermoderne, aldri umoderene)/formålstjenlig til bruket og ikke utslitt/sjaskete før det er fravokst (barn)/så "skikkelig" og slitesterkt stoff som mulig (voksne). Og ellers så rimelig som mulig. Hva merket er? Kunne ikke interessere meg mindre. Bortsett fra at noen merkenavn jo gir signaler om "uinteressant for meg, kvaliteten deres er elendig", så jeg slipper å bruke tid på å undersøke f eks stoffkvalitet.

Og det er såvisst ikke økonomien som tvinger oss til det! Dette gjør vi fordi VIL handle slik!

Skrevet

TS her:

Nei ikke veldig misunnelig. Bare forundret over at mennesker kan legge så mye penger på barneklær som de vokser ut av fort, som ikke har noen øko sertifisering, som i grunnen er søte så lenge de ikke er fulle av ruter men de fleste kjøper BARE de med check for at andre skal se at det er Burberry (som er harry- jo, det er det.) Som anynonym over her poengterer; barnet ditt bryr seg sannynligvis midt i bleien om hvilket merke det er på klærne. Foretrekker sannsynligvis et mykt sett fra Kate Quinn eller Duns i stedet for stive Burberry jeans og kjoler man helst ikke skal søle på. Sånn hvis det er viktig å ha et merke på klærne

Jeg synes det er smakløst å kle på barnet sitt et image som foreldrene synes er søtt/tøft, hvorfor ikke være merkenøytrale, kjøpe fairtrade og tenke på verden som barnet ditt skal overta? Legg heller penger på å kjøpe klær som ikke belaster miljøet, og som kan gi noe tilbake til noen andre. Nå høres jeg ut som en miljøaktivist her, og det var ikke helt meningen...Blir bare småprovosert av folk bruker ressurser på noe så unyttig. Og å si at dette er high fashion er bare morsomt. De plaggene dere kler på ungene deres er de samme som fotball middleclass folk i GB har på sine. Burberry Prorsum funker, men ikke se rutete tightsen og stive jeansen dere betaler hundrevis av kroner for.

Skrevet

Det var da alt man skal henge seg opp i å....

Må da få kjøpe så dyre/billige klær man selv vil vel!!?

Jenta vår har burberry, og det har ho fått av besteforeldrene sine!

Klærne der har utmerket kvalitet og god passform. Den bodyen hu har kjenner du er skikkelig kvalitet og er langt ifra stivt...

Kommer nok fortsatt til å få burberry, og det har ingen andre noen ting med! :P

Vet da ikke at det er et merke hun...før hun blir mye eldre!

Skrevet

Ja, det var Burberry prorsum jeg mente altså. Ikke tykke selekjoler med burberry-ruter;)

Skrevet

Var ikke dette et anonymforum hvor man kunne få ut litt frustrasjon? Jeg sa vel ingenting om at det ikke er ok å få gaver, så det var alledeles ikke noe angrep på deg. I dag sto jeg bak to jenter på t-banen (typ 20 år) som hadde vært på NK og snakket om kvitteringene sine, sto og lo av at de brukt nestne 4000 kroner på barneklær ( og ja, jeg så noe ugly ruter) Den ene lirer av seg kommentaren; dette kunne vært mat til barn i uland i flere måneder (snarere år) og skrattet! Jeg blir maks provosert av sånn.

Skrevet

Hmm.. Ja du kan så si. Selvsagt bryr ikke babyene seg om merket. Burberry er et kjempestatusmerke! Det er på en måte rolls roycen av merkene, så jeg forstår godt at status/merkejegere utstyrer babyene sine med Burberry for å "hevde" seg selv.. Det er bare sånn det er, mellom de som bryr seg, vel og merke.

For min egen del liker jeg også å investere i færre, dyrere plagg, enn mange billige. Grunnen til dette er at jeg synes det er mer miljøvennlig, både på grunn av at jeg kaster mindre og vasker mindre. Dette gjelder hele familien. Ikke det at det nødvendigvis skal være Burberry, men jeg liker å kjøpe merker jeg er komfortabel med, har erfaring med, og stoler på.

Jeg synes vi må tenke mer miljø! Og den kommentaren hun ene lirte av seg om at plagget til babyen fra Burberry kunne vært mat til barn i u-land i flere måneder, gjør meg skremt. Er det slike folk som skal være med på å bygge opp verden....?

Skrevet

Jeg synes også at Burberry er utrolig harry, sikkert fordi jeg har bodd noen år i Storbritania, og så liker jeg heller ikke klær som 'reklamerer' med hvilket mærke de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...