blå, grønn og rosa Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Jeg har en gutt på 9 år som jeg synes ikke virker som at han er trygg i sosiale situasjoner. Han har kun en kompis som han aktivt oppsøker selv, samt noen andre kamerater der det alltid er de som tar kontakt. Jeg har vært i kontakt med lærer for å høre om hvordan han fungerer på skolen og hun sier at det er litt det samme der, han venter til andre tar kontakt. Han kan også si nei hvis andre tar kontakt og han ikke ønsker å være sammen med dem. Er dette bare hans måte å være på eller skal jeg prøve å hjelpe han til å bli litt mer frempå. Hvis vi skal bort eller får besøk av folk han ikke kjenner så godt vegrer han seg alltid, en det går som regel greit likevel. Jeg ser at han jo kommer i kontakt med andre helt ukjente unger av seg selv, det tar bare litt tid. På den annen side sa lærer at han vegret seg for å snakke høyt i klassen og ønsket ofte å jobbe alene. Han er veldig oppegående faglig og har fått stempel som klassens geni, Dette er jo ikke udelt positivt, tenker jeg..... Han har ingen bestevenn i klassen og det bekyere meg og. Bestevennen er naboen som går i en annen klasse. Skal jeg bekymre meg, gjøre noe? Bli takknemmlig for svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå