Mine <3<3<3 Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Skal snart i bryllup til en venn av min kjære (ikke spesielt nær venn). Vi er invitert til kaffe og kaker, og lurer da litt på hvor dyr en bryllupspresang bør være? (og eventuelle tips til hva som kan kjøpes i bryllupspresang tas i mot med takk også). Et annet spørsmål er, kan jeg pynte meg like mye som om jeg også være med på middagen? (har en lilla "silkekjole" med noen paljetter, tynne stropper og litt tyll under skjørtet liksom. Kan jeg ha på den, eller blir det for pyntet?
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 gave: Kommer jo an på hva de ønsker seg og hva du ønsker å gi. Så lenge det er en treffende gave spiller jo ikke det noen rolle på prisen, så lenge dere har råd. Jeg kjøpte en bok i sist bryllup (på ønskelista). Tror den kostet 2-300. Når det gjelder dresscode'n så er den det samme for middagen og kakene. Du ønsker jo å matche resten av selskapet.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 De har sikkert en ønskeliste dere får tilgang til. Pris synes jeg personlig 200-300 høres greit ut :-)
ApriIbaby Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Skikk og bruk i fht bryllupsgaver er vel å ta utgangspunkt i hva kuvertprisen for det man er bedt til ligger på......
Soon to be mum Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Aprilbaby: Hvordan i all verden skal man kunne vite hva kuvertprisen for selskapet er???? Det er jo ikke vanlig å informere om slikt når man inviterer folk i bryllup... Høres ut som en vvdig merkelig skikk og bruk-regel synes jeg.
NoraNora Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Jeg mener ca 300kr er ok. Og ang. kjolen så syns jeg du kan bruke den. Det er jo på kvelden det passer best med "fin" kjolene.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 Vi skal i bryllup snart til et vennepar. Vi må reise og overnatte to netter på hotell som selvføgelig koster litt. Har bestemt å gi 500 kr ( de ønsker seg penger) og en god rødvin. Med tanke på alt vi legger ut for å dra i bryllupet syntes jeg at det er en grei sum. Det viktigste er at vi er der og feirer dagen med dem, det hadde jeg som brud tenkt iallefall :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå