Gå til innhold

Noen som har peiling på finn.no???? Svar please!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere se på denne annonsen:

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=18261029

Virker i utgangspunktet bra???

Men hvorfor er selger bare oppgitt med e-post?

Hvor har personen "fått" h&m klærene fra??

Noen som har peiling? Er det trygt å kjøpe denne pakken med klær???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en mail og se hva han/hun svarer.

Mange som kun opererer med mailadresse da de ikke vil/orker ta imot mange telefoner.

Men må ærlig si at jeg reagerte på at det ikke står noe "navn" i annonsen.

Uansett. Skal du kjøpe, bruk finn sin betalingsgaranti!

Skrevet

det der var en merkelig annonse. Selger har klærne i fler forskjellige str å de er helt nye. Hmmm.. tror jeg hadde styrt unna gitt

Skrevet

En slik annonse "lukter MEGET vondt", tilsier STOR aktsomhet, men den KAN være helt trygg (noen har jo lettere paranoia mht private opplysninger når de annonserer, og ordlegger seg elendig).

Selv hadde jeg droppet en slik handel, selv om det var noe jeg var interessert i, men er du interessert i en handel, bør du

1) Ta kontakt via e-post og direkte spørre både om hvor klærne stammer fra, om hvorfor selger har samme klær i ulike størrelser, og om hvorfor selger vil selge nye klær så billig. Og MEGET NØYE og skeptisk vurdere troverdigheten i svaret før du går videre!

2) Sørge for at det foreligger en KONTRAKT, signert av selger (med fullt navn og adresse) før handelen er ferdig, MED TYDELIG SPESIFISERING I KONTRAKTEN AT DETTE IKKE ER TYVEGODS!

3) Få en kopi av selgers førerkort (aller helst pass) som bevitner at selger er den han gir seg ut for å være.

4) Ta en undersøkelse ved nærmeste politikammer om at dette ikke er en "kjenning av politiet" om du ikke har fått absolutt 100 % tillit til selgeren som en troverdig, men litt paranoid person som har en god forklaring på sin mistenkelige opptreden (men det er faktisk ikke forbudt å være litt paranoid om selger absolutt vil det).

ETTER AT punktene 1 - 3 er på plass;

4) Overføre pengene via finns betalingssystem, etter at IKKE via postoppkrav (du VET ikke hva som er i en pakke du mottar i postoppkrav, og du får ikke beløpet tilbake fra Posten om du er lurt!

Å ikke gjennomføre punkt 1 - 3 før du betaler for slike varer, 100 %, gir fullt grunnlag for å reise straffesak mot deg for heleri om dette er tyvegods. For da BURDE DU VISST. Og det er nok til å bli straffet i en slik sak!

Skrevet

tyvegods det der vett!

Skrevet

TUSEN TAKK for alle svarene!!

Jeg har valgt å droppe å kjøpe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...