bezzy Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 er det fleire med gullunger med eit fødselsmerke?? =) min har en sjønnhetsflekk som eg kaller det
♡ A & E ♡ Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Både storebror og lillesøster har rødt merke bak på hodet Storebror har i tillegg en liten rund flekk midt på rompa som alltid har vært der
bezzy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2009 her har vi det som blir kalla jordbærflekk i panna, rett ved hårfeste som er ganske høgt oppe/bak skal vist gå vekk etter nokon år seiast det.. har ikkje sett det på nokon andre enno, men er vist normalt å få i nakke, rompe osv...og her i huset var vi so heldige at vi fekk det midt i skallen
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Snuppa har storkebitt i panna og bak i nakken :-) Begge har form som hjerte :-D
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 M har et hemangiom i nakken ( jordbærflekk ) som har vært ganske stor, men trukket seg tilbake igjen nå. Også litt lyserødt i nakken, likt som meg. A har et brunt fødselsmerke på siden av magen, identisk med det pappaen har på brystet:)
bezzy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2009 da er det sikkert ak samme som sønnen min har i panna, gammel er ungen din og når trekte det seg tilbake?? gutten min sitt har vel igrunnen vert større enn det det er no, ser at ca halve er masse svakere og ikkje so rødt som resten, men er ganske stort enno..eller buler ut en del for å seie det sånn..spesielt vist han har kava eller skreke en del...da er de ak som om det blir større han er foresten 9 mnd..
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Emma hadde ett stor på magen og ett mindre mitt på hodet. Det på magen viser ikke lengre,hun er nå 6 år. Det i hodet viser like godt enda. Adrian hadde ikke noen ting de første dagene,men så fikk han plutselig etter 2 dagen sånn jordbærflekk mellom tommelen og pekefingen. Det ble større og rødere,men nå begynner det å gå vekk
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Jentene er to år og åtte mnd:) Det trakk seg tilbake da de var to. Kjenner mange små barn som har/ har hatt hemangiom, spesielt vanlig blant premature. Husker en som var på sykehuset rett før vi bodde der, jenta hennes hadde store hemangiomer i ansiktet og på brystet, de vokste seg til store svulvster da hun ble større og måtte opereres bort..derfor var jeg ganske engstelig da ene jenta mi fikk et i nakken, jeg visste ikke noe annet om det enn at de kunne bli svære;) Som regel går det jo bare bort av seg selv etter et år eller to, eller før, avhengig av hvor store de blir. Da er jo gutten ditt sitt på vei tilbake..det er blodansamling, så kanskje ikke så rart at det buler litt ekstra når han skriker:-)
bezzy Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2009 ja eg har sett bilder hos legen som ho viste meg av nokon hemangiom og dei var enorme i forhold til min gutt sin. Såg veldig skremmande ut og eg var redd for at hans skulle bli so stort. Spesielt sidan han har det på en sånn synlig plass. Men når vi kom på 5 mnd kontrollen so vart legen overaska over kor mykje det hadde gått tilbake og ho sa at det heilt sikkert ikkje vil vokse seg noko større, men at det kansje ville stagnere litt no får so å begynne å gå sakte tilbake. Men kan ta opp til fleire år. Det eg tenker mest på det er for hans del at eg håper det vil gå heilt vegg. Men med tid å stunder so får han kansje pannelugg so det dekker den litt =) For min del elsker eg heile han inkl kulen hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå