Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Det er jo begrenset hvor lenge man får brukt klær i str 50-56, og jeg tok kanskje litt av når jeg var på babyshopping:) Noe er jo faktisk ubrukt, og resten er brukt et fåtalls ganger... Så jeg tenkte jeg skulle gi det bort til noen som kanskje kunne trenge det... Tenkte kanskje på et krisesenter eller noe?? Finnes det noe sted som et slags krisesenter eller "hjelpesenter" der det er kvinner med små barn?? Bor i Akershus, så det burde være i oslo-akershus:)
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Det finnes jo et krisesenter i oslo sentrum, men jeg husker ikke hva det heter. Ellers kan man jo alltids henge opp en lapp på helsestasjonen. Det er jo en del foreldre som ikke har så god råd som sikkert vil sette pris på det :-)
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Det finnes jo et krisesenter i oslo sentrum, men jeg husker ikke hva det heter. Ellers kan man jo alltids henge opp en lapp på helsestasjonen. Det er jo en del foreldre som ikke har så god råd som sikkert vil sette pris på det :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Det finnes alltid krisesenter..eller hva med finn.no og gis bort der....mange som jeg vet er innom de sidene der....mange tråler sånne sider for å få tak i gratis ting..koster ikke noe å legge det inn der heller når du ikke skal ha noe for det. Ellers har du jo alltid Fretex eller noe også....de tar imot alt.
___ Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Jeg tror også det kan være en del asylmottak som trenger klær, også til små barn.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Om du ORKER en tur til Porsgrunn, bør du gi dem til Misjon uten grenser. Da kommer til de til stor (STOR - større enn vi nordmenn flest klarer å tenke oss!!!!) nytte ved et barnehjem i Øst-Europa, mest sannsynlig Romania/Bulgaria (babyklær er det aller mest behov for, mange babyer her er sengeliggende døgnet rundt, ganske enkelt fordi de eier absolutt NULL klær, normalen er ETT klessett, det babyen har på seg akkurat nå). Du kan levere døgnet og uka rundt, men helst i eller umiddelbart før kontortid (mandag - fredag 0800-1600) pga faren for tyveri ellers. Og du kan kanskje også få klærne hentet i Oslo/Akershus om du ikke må bli kvitt klærne NÅ? Kontaktnettet i organisasjonen er stort om det "bare" gjelder en henting, og vi snakker om mer enn et plagg og to. Ta en telefon til 35569110 (spør etter John Børven) og forhør deg. Våre egne klær går konsekvent den veien etter hvert som begge guttene har vokst fra tøyet. Selv om det er relativt slitt. For "relativt slitt" for en nordmenn betyr "så godt som nytt" for disse barna! Slik er det når man lider NØD! Bare merk posene med disse etikettene: http://www.misjonutengrenser.no/images/stories/pdf/samlelapper_for_web.pdf Og, bare for å ha helt klare linjer: Jeg har INGEN tilknytning til organisasjonen selv, men jeg verdsetter barnehjemsarbeidet den gjør og støtter den gjerne i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå