Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Er ei singel jente som er 32 år...har planer om å bli gravid ved insemniasjon. Jeg har lest litt her inne og ser at det er flere som har reist til Danmark for dette. Jeg forstår at en skal teste for eggløsning her hjemme, men er det slik at vi må gjøre ultralyd før vi reiser ned også ?

Patella..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man må ikke.

Det vanligste er å teste for eggløsning og å reise til Danmark når man får positiv eggløsningstest.

Vi brukte gynekolog og scannet (ultralyd) når det nærmet seg tiden for eggløsning, for så å sette eggløsningssprøyte når folliklene var passe store. Både fordi det var greit å vite et par dager på forhånd når vi skulle til Vitanova og fordi eggløsningstester fungerte utrolig dårlig på meg (jeg har til dags dato aldri fått positivt på en digital el-test selv om jeg hadde påvist eggløsning, og stripstestene kan være vriene å tolke).

Lykke til i Danmark! =)

Skrevet

Takk for informasjon..:-)

Jeg har nå bare vært i kontakt med Stork klinikken, men er det en klinikk som heter Vitanova også ?

Patella...:-)

Skrevet

Finnes mange klinikker å velge i. I København er Stork og Vitanova.dk de mest brukte jordmorklinikkene, mens man også kan få inseminasjon på legeklinikker som f.eks Nordica.org Hovedforskjellen ligger i at man på legeklinikkene kun kan bruke anonym donor, mens man på jordmorklinikkene kan velge mellom anonym og åpen donor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...