Gå til innhold

Ferie -> sykemeldt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått bekkenløsning..herlig... og så har jeg akkurat begynt ferien min for 4 uker. Lurer på om jeg har krav på å utsette ferien min hvis jeg sykemelder meg nå? Eller er det bare når man brekker et ben eller noe i den duren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du få. Du må da være 100% sykmeldt i mer enn en uke, mener jeg. Og si fra til arbeidsgiver med en gang.

Skrevet

ok, takk for svar!

Skrevet

Det mener jeg du har krav på ja...

Skrevet

hva er poenget med det? jeg mener... dersom man skal være sykemeldt i ferien, bør det ikke være fordi man ikke har mulighet til å slappe av og kose seg i ferien? har bekkenløsning selv.. men klarer likevel å sitte ute i sola og kose meg.. jeg mener bekkenløsningen blir vel uansett ikke bedre, slik at man kan ha bedre nytte av den ferien senere i sommer? jeg vet ikke hvordan ting fungerer, men hadde ikke selv sett poenget i det om du skjønner..

Skrevet

Jeg fikk også bekkenløsning samtidig som jeg skulle ha ferie. Legen sykemeldte meg frem til dagen jeg startet med ferie.

Det er visst lurest å være minst mulig sykemeldt p.g.a utbetalinger fra nav og at du får mindre ferie penger neste år.

Håper jeg kan jobbe igjen når ferien er over. er da 8 mnd på vei, men savner jobben min!!

Skrevet

Hvorfor får man mindre penger fra NAV hvis man er sykemeldt?

Hvis arb.giver forskuddterer lønna så vil ikke feriepengene bli noe mindre eller ikke utbetalingene i permsijonen. Blir vel ikke så lenge du får jobbe hvis du er 8 mnd på vei når du kommer tilbake sjarmi. Ca en uke så er det ut i permisjon.

Hvis jeg hadde hatt mulighet så hadde jeg prøvet å få utsatt ferien. Greit at man kan sitte og slappe av og kose seg ute på terrassen hvis det er pent vær, men hvis det regner og man ikke kommer seg opp av senga/sofaen? Man vil jo så gjerne finne på ting når man har ferie og ikke bare være hjemme. Synes det ikke blir noe særlig ferie hvis jeg er knyttet til hjemmet.

Skrevet

bare et lite tips om du blir sykemeldt i ferien din: gjør krav på den, ellers kan du risikere å miste ferien din. Fikk beskjed fra arbeidsgiver om at jeg måtte huske gjøre krav på å få ferien tilgode om ble jeg sykemeldt i ferien ellers kunne den falle bort. Må gjøres skriftlig hvor du skriver at du gjør krav på å få ferien din når du er tilbake i jobb og kan fungere uten sykemelding.

Skrevet

Jeg kan jobbe frem til midten av september hvertfall. Syntes det er så mye styr med nav også så jeg håper virkelig jeg slipper å være sykemeldt! Men det kommer jo selvfølgelig ann på smertene.

Kusinen min gikk gravid for 3 år siden. Hun var sykemeldt nesten hele svangerskapet og hun fikk nesten ikke utbetalt ferie penger. Hun fikk beskjed fra nav om at det var p.g.a at hun hadde gått sykemeldt så mye i svangerskapet.

Skrevet

hei. Jeg var sykemeldt i ferien min i fjor, pga betennelse i hælen. Fikk ferien på høsten, og jeg fikk de feriepengene jeg har krav på i år.

Jeg kunne også fint sitte ute i sola og kose meg, men jeg var avhengig av krykker og følte ikke at det var ordentlig ferie. så skjønner godt at du vil bli sykemeldt nå og ta ferie når du føler deg bedre.

Skrevet

Men er man sykemeldt mer enn 12 uker faar man ikke feriepenger for resten av ukene til neste aar, saa sant ikke arbeidsgiver betaler ut sykepenger for deg.

Er man sykemeldt hele 2009, faar man feriepenger i 2010, men kun for 12 uker (dette gjelder dersom det er NAV som utbetaler sykepengene) Saa det er mye penger man kan tape paa aa vaere lenge sykemeldt. Dette gjelder jo ogsaa naar man gaar i födselspermisjon. For oss som gaar ut i permisjon i löpet av aaret, faar grunnlaget for 12 uker i aar, og 12 uker til neste aar, saa det er snakk om at man faar 12 uker pr. kalender aar.

Skrevet

Bekkenløsning kan faktisk bli bedre, om hun går til behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...