Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Det gjør jeg og.. Grunnen er at når jeg meldte meg inn på bim/dib så gjorde jeg litt flid med å lage litt utfyllende profil m bilder osv.. Visste da ikke at anonymforum var der jeg skulle "henge" mest pga at det er her det er mest trafikk og hurtigst svar. Grunnen til at jeg alltid trykker anonym er at jeg ikke vil at noen skal se profilen min. Derfor tenkte jeg at det kanskje er en idé å redigere den om slik at jeg kun har et nick, evt noen få ord, og kan "opparbeide meg et navn" uten at noen vet for mye om meg, men kan skille mellom de forskjellige "anonyme" her inne fordet.. Skjønner? Jeg trur det er flere her inne som bruker mer anonym enn nicket sitt, derfor kanskje en idé at flere redigerer profilen og heller kan tørre å vise seg med et nick? Jeg mener.. Det er mange her inne som har nick, som alltid signerer med de, og da tar man de mer seriøst og. Man får et bilde av de. Anonym er litt feigere, kan stå hva som helst, nei nå skal jeg redigere profilen så folk får et "forhold" til nicket mitt, istedenfor å blandes med de tusen "anonym"e... Flere som vil være med på dette?!? Om du likevel føler at profilen din er overflødig og "i veien" pga for mye info og du likevel signerer mér med anonym en nick? Bare en idé og et aldri så lite tiltak så det kanskje blir litt bedre stemning her inne:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Nei, det er en annen grunn til at jeg for det meste bruker anonym; jeg vil ikke at all info som jeg evt legger ut i ulike innlegg skal knyttes sammen ved hjelp av mitt nick. Da er det til slutt ikke vanskelig å kunne gjette seg til hvem det er, om en kjenner til personen privat på en eller annen måte. Og det vil jeg ikke at noen skal kunne gjøre. Jeg har ingenting på min profil, annet enn året jeg er født og at jeg er kvinne.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Er enig med 16.56: Jeg har ikke profil engang men har et nick som kan avsløre litt mer enn nødvendig...så derfor anonym innimellom,kommer ann på hva det skal være svar på. Jeg tror ikke stemningen blir noe bedre allikevel..for fy søren som de med nick får det når de bruker nicket sitt også og f.eks ikke er helt enig i hva trådstarter sier el mener.Så jeg kan godt forstå at noen bruker anonym innimellom.
V.A.B Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 bruker ikke anonym noe særlig, ser ikke vitsen. Har ingen profil, ingenting å skjule og jeg kan ikke på noen måte knyttes til nicket mitt... så ser ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Kanskje bedre å bytte nicknavn da, 17:46? Tenker mer på de gangene man bare signerer anonym uten at sensitive opplysninger er sagt. Feks når man svarer og har en mening på ting.. Man tar segselv mer i skinnet og, når man skal ha et navn å forsvare, ikke bare blande seg med de andre anonyme;)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Eg bur i einliten kommune på vestlandet. Her kjenner eg mange godt, og andre kjenner eg litt, og mange veit eg berre veldig mykje om. Eg har kjent att 2 brukarar her, ikkje hadde dei profil med særleg innhald o ikkje hadde dei navna verken til barna sine eller seg sjølve i nicket. Men begge var aktive brukarar, og la ut mykje informasjon om seg sjølv, om antall barn, om kjønn og om alder. Så snakkar dei om husa sine og feriane sine og problemer som eg og kjende til frå barnehagen var saka ein gang. Du legg att mykje informasjon om deg, som du kanskje ikkje vil at dei andre foreldra i barnehagen skal vite om. Det var med den eine mengda informasjon som "avslørde" ho, og ho andre hadde berre ein heilt spesiell situasjon og problematikk rundt dette med mine, dine og våre barn. Eg vil hest ikkje at det skla vere meg, som folk kan vete alt om, frå økonomien vår, problemene med besteforeldre, eller sviger, tankar om ungane, om meg sjølv, eller noko om sexlivet vårt.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 17.46 her: Er akkurat det jeg mener også...så selv om jeg har et annet nick også så kan folk kjenne meg igjen allikevel .... trenger ikke nødvendigvis være pgr av nicket. Er man anonym skal det litt mer til....da kan det være hvem som helst.Så ser ikke helt poenget med å bytte nick nei. Ser egentlig ikke problemet ved å være anonym heller...det får folk få bestemme selv,siden det er fullt mulig å være det her noen steder...så ser jeg ikke det problemet heller.
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Jeg støtter det! - Men jeg har ingenting jeg skulle sagt... Jeg har ALDRI brukt anonym-knappen! Eller jo, men det var på et helse-forum! jeg har ALDRI brukt anonym-knappen på anonymforumet! =D
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Jeg synes det er helt lov å bruke anonymknappen på anonymforum.. Det gjør jeg, av samme grunn som hun første.. Jeg er ikke interessert i at kjentfolk skal kjenne meg igjen, og vite plutselig en hel haug om meg. Men jeg liker tiltaket ditt! Aller mest synes jeg at ADMINISTRATORENE BURDE SKJERPET SEG!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Er det ikke hele poenget med anonymforumet da? At man har anonymknapp...litt logisk liksom.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 Jo da, det er poenget med anonymforum at man har sjansen til å "gjemme seg" bak knappen, men skjønner veldig godt det der med at folk ikke vil at andre skal legge sammen to og to og finne ut at nicket tilører seg. Når det er sagt, så var denne mld mer til de som trykker på anonym pga for mye info på profilen som de aldri viser frem uansett, pga at de velger være anonyme hele tiden. Og at folk når de bare skriver måting som virkelig ikke omhandler noe privat kan prøve å kutte ut anonymknappen, for å bli tatt mer seriøst, og å i det hele tatt ta segselv mer seriøst, så man ikke skriver så mye "unødvendig"
Gidder ikke! Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 Nei, til feig hetsing av andre bak anonymknappen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå