septbaby09 Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Når dere sier fødselen tok 3 timer, eller 20 eller 10, hva betyr det. Er det fra da dere begynte å merke rier?? regelmessig? eller fra dere kom på sykehuset?? etter vannet gikk?? Litt uvitende her, og merker spørsmålene jeg har sett bortifra tidl begynner å gnage litt her... førstegangs
fult hus:) Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 når jeg sier at jeg brukte 10 timer er d fra vannet gikk.. riene startet ikke lenge ettepå.
Minnie_Moon Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Jeg tror det er veldig forskjellig hva den enkelte mener. Enkelte sier antall timer fra de først merket at noe var i gang, andre fra når de fikk aktive rier, og noen fra de hadde 4 cm åpning. Ofte når noen sier fødselen tok 40 timer o.l. så er det som regel fra de først merket noe og til babyen var ute, mens den aktive fasen kanskje bare tok 10 timer... Mener å ha lest en plass at fødselen regnes for å være startet fra 4 cm åpning. Men vet ikke hvorvidt dette brukes blant folk flest...
Prinsesse09 & gull i magen <3 Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Da jeg var på svangerskapskurs på Ahus sa jordmor der at de regner tid på fødselen fra det er 10 minutter mellom hver ri... da er det selvfølgelig viktig at riene kommer jevnlig med 10 minutters mellomrom, ikke varierer mellom 10 og 15 f.eks.
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Her regner de fra man har målt 2-3 cm åpning (evt mer) og har rier som er mindre enn 5-10 minutter mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå