AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Har ei snuppe på 2 år som aldri har vært noe sovedyr. Nå i sommer har dagsovingen blitt en liten kamp.. Hun sover aldri mer enn 30-40 minutter (mot 1 time i barnehagen før ferien) og vi bruker gjerne like lang tid eller lenger på å få henne til å sove. Hun legger seg rundt kl.19-20 og sover til ca. 7 ( skjønt dette kan variere en del..) Vil dagsovingen ordne seg når hun begynner i barnehagen igjen, eller er det noen som kutter den ut så tidlig?? Hun er jo trøtt, men liksom en smule sta.. )
fox`y Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 hei:) min lille på 2 år har også blitt slik. når vi var på ferie s sov han kunn i bil så ble en 10-20 min me soving på dagen. går seg til når han begynner i barnehagen igjen tenker jeg etter ferien. min sover veldig lite han da så han er våken en god del på natten også selv når han ikke har sovet. han legger seg i 20. 20.30 tiden:) stahet kjenner jeg godt igjen, er fryktelig viljestyrke på minstemann, elste var ikke slik
tante grusom master of law Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Vi kuttet ut dagsoving på gutten vår da han var 1.5 år. Han sovnet aldri da vi la han på dagen, så tilslutt kuttet vi det ut. Det gikk helt fint, han sov fra 19 til 07-08 og var ikke trøtt på dagtid.
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Min yngste kuttet sovingen på dagen hjemme før han var 2 år. Han sov likevel 1 t i barnehagen før ferien. Vet ikke hvordan det blir nå etter ferie...
*smula* Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Vår gutt, 2 år minus 14 dager, har sjelden sovet på dagen nå i ferien. Begynte i bhg igår, og da hadde han sovet som vanlig igjen. Men kjenner flere som har sluttet å sove i 2 års alderen.
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Vi måtte kutte ut luren på vår pga mye samme problemer osm dere. Bare tullet påp dagen uansett og tullet mer om kvelden og morningen. Når vi kuttet dagluren kom det seg etter 4-5 dager :-)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2009 hmm.. ja vi får se det an.. Tror vi gir opp kampen iallefall. Sovner hun så er det fint, og gjør hun det ikke så går vel det seg til i barnehagen tenker jeg..
Ranveig R Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Det er slett ikkje sikkert ho har bruk for luren lenger, sidan ho brukar såpass lang tid på å sovne, og søv så lite. Eldste vår måtte slutte å sove på dagtid då han var 18 mnd, viss han sov meir enn 10 min på dagtid sovna han ikkje før kl 21-22 om kvelden. Men det er mulig ho vil ha behov for luren når ho kjem i barnehagen igjen, det er gjerne eit høgare tempo/aktivitetsnivå der, og ho blir meir sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå