Gå til innhold

"skeiv" mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et merkelig spørsmål men jeg prøver likevel :)

Er i uke 15 og når jeg ligger nede seg jeg tydelig en bul nederst på magen, men den er størst på venstre side? altså lengst mot venstre, det er der kulen kommer lengst ut, er dette vanlig?? må føye til at jeg aldri har vært gravid før! hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heilt normalt:) hos me va d den lille som har lagt se til i stilling der. og etterhvert kunne e kjenne han sparke mot motsatt side. han låg på høgre sida me me da å sparka mot venstre.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Ja, sånn var det hos meg også :-)

Skrevet

okei, takk for svar :) det var godt å høre!

Skrevet

Fikk slik mage allerede i uke 9 jeg ;) Tydelig kul øverst på venstre side, der fant jeg også hjertelyden ;) Kulen når nesten opp til navlen :) Er 12+0 i dag og er sånn nå også, men bare når jeg ligger på rygg og det er litt i blæra ;)

Skrevet

Ikke for å dempe gleden jenter...Men så tidlig i svangerskapet er det nok tykktarmen jenter. Hvis dere ikke akkurat har vært på do da. Men babyen ligger ofte nedi bekkenet på den tiden. Du vil nok ikke kunne se det før uke 12-14 vil jeg tro. Det er i uke 14 de sier av livmoren popper opp fra bekkenet. Men veldig tynne jenter kan kanskje se det?

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Haha, har du noen gang vært gravid da?

Selvfølgelig er det livmoren vi ser/kjenner, vi kjenner jo forskjell på den og tykktarmen. Særlig når kulen vokser og blir større og vi til slutt kjenner en baby inni der. Jeg kjente og så livmoren på den måten for første gang rundt uke 11-12, og jeg kan fortelle deg med en gang at det ikke var noen tykktarm ;-))

Skrevet

Vel for å si det sånn så er jeg 23+5 og min mage er skeiv. JEg tror faktisk det har noe med hvordan babyen ligger jeg.

Skrevet

Så fint da. :) Og ja, jeg er 24 uker på vei og så ikke noen annen kul enn tarmen før i hvertfall uke 15-16. Og da var det Maaaange innlegg rundt dette som sa det samme som meg. Tror ikke man ser det når man er 9 uker på vei, hehe...

Skrevet

i alle fall ikke ungen..den er jo bare noen få cm.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Åh ja, i uke 9 er det nok litt tidlig, den er jeg enig i. Babyen tar jo ikke plass inni der i det hele tatt så tidlig. Jeg må ha misforstått, jeg trodde du mente alle vi som snakker ut fra uke 12-13 osv :-)

Men er det sånn at man får en sånn kul på magen tidligere i de neste svangerskapene? Jeg mener siden "alle" får mage så tidlig andre gang. Eller er det bare "fettmage" på de som er andregangs og får mage sånn kjempetidlig?

Skrevet

Jeg hadde verken noe synlig kul eller skeiv mage tidligere. Det er først nå i senere tid magen har blitt skeiv.

Skrevet

For min del var det livmoren så tidlig. Fant hjertelyden på den lille der inne på 172 så. Og var heller ikke vanskelig å kjenne at det var livmor, vil ikke tro tarmene er sånn å kjenne. Aldri vært det før hvertfall, verken med eller uten barn i magen. Så uke 9 er ikke utenkelig. Å for sikkerhetsskyld så skal blæra mi få være full når jeg drar til jm i morgen så kan hun få kjenne om det er livmor eller tarmene ;) Håper virkelig ikke barnet mitt ligger i tarmene.

Skrevet

Da har jeg vært til JM og SF målet var på 15 cm! Så jeg har stooor livmor i forhold til bare 12 uker. Men har vært på ul så ungen er ikke større en uke 12.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 24 uker på vei og det virker som om babyen er glad i å ligge på venstre fordi det magen står skikkelig ut der. De legger seg vel der de har best plass tenker jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...