Gå til innhold

Klar for bleiekutt - hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen vår har i løpet av de siste ukene besøkt potten flittig. Var totalt uinteressert fram til vi laget et belønningssystem med klistremerker og kjøpte truser. Da ble det populært å tisse på potten. Han går fremdeles med bleie store deler av dagen, men naken når det er varmt og etter bad. Har da tisset på gulv og sofa ved 2 anledninger.

Han tisser bare litt i potten hver gang, virker som om han rasjonerer for å få klistremerker, he he.

Hva gjør vi videre? Kutte bleien og tørke gulv? Må innrømme at jeg kvier meg litt og synes at det er behagelig å ta det "langsomt".

Trenger tips jeg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kuttet bleiene tvert og belaget meg på å vaske gulv og masse klær i noen dager. Vår eldste var vel 2,5 år når han sluttet. da bare tok vi av bleien, og etter 7-8 uhell begynte han å skjønne tegningen med at han måtte si fra om at han måtte tisse _før_ han tisset. Da gikk det bedre. I løpet av dagen var han faktisk helt tørr. Hadde bare 3-4 uhell påfølgende uken og det var det. Brukte mer tid med nr 2, men gav oss ikke fordi vi visste han kunne bare gadd ikke. Da måtte vi inn med belønningssystem, men det gikk med ham også og null uhell når han først hadde viljen med seg :-)

Har stor tro på tverr kutting av bleie.

Skrevet

Takk for at du deler dine erfaringer! Dette er første gangen vår og jeg må innrømme at jeg gruer meg litt. Vi har ferie nå så det er jo en ideell tid i grunn... Trenger nok bare et spark bak ja ;o) Ellers er mitt andre forbehold at han har vært så engstelig siste tiden, for troll, spøkelser og andre skumle vesener. Tenkte at det kanskje ikke var så lurt med bleieslutt midt oppi dette? Hmmm, eller bare leter jeg etter unskyldninger? He he!

Skrevet

Flere tips?

Skrevet

Med eldstemann lot vi han bestemme det selv, rett og slett.

Hadde noen halvhjertede forsøk, men da han var 3 år og 2 mnd bestemte han plutselig selv at han var ferdig med bleie fordi kompisen i barnehagen ikke brukte det... Har knapt hatt noen uhell.

Minsten er 2,5 år, og jeg har ikke satt i gang noen aktiv slutting foreløpig. Får se det an til han blir 3 år i allefall.

Skrevet

Takk for innspill spetakkel! Gutten vår er med på notene, men om han er så bestemt på å slutte det vet jeg ikke.

Får prøve noen dager og se hvordan det går...

Flere som vil gi tips eller dele erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...