Gå til innhold

Andre med babyer som (tydeligvis) ikke eier magemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er nå 7 mnd, å har alltid hatt god appetitt, hun spiser ofte og forholdsvis mye.

Det klager jeg IKKE på, jeg ser jo andre her sliter med å få i barna mat i det hele tatt.

Hun er stor for alderen, ligger over den øverste streken på skjemaet til HS. Høyde og vekt står i fohold til hverandre, å både jeg og samboern min var store babyer - så hun har litt å slektes på :)

"Problemet" mitt er at jeg ikke vet om jeg skal la henne spise til hun selv sier stopp.

Grøt spesielt er hun helt vill etter (mme drikker hun "passelig mye" ved hvert måltid). Nå for tiden er vi oppe i dobbel porsjon både til frokost og kvelds. Men selv om vi lager mye grøt til henne blir hun irritert når det er tomt. Jeg gir henne litt sviskemos eller fruktmos etter grøten + vann.

Hun roer seg med dette, men det virker jo som hun vil ha mere grøt, siden begynner å grine når det er tomt.

Jeg har aldri testet ut hvor mye hun faktisk VIL spise, er redd hun skal få vondt i magen hvis hun spiser for mye.

Kanskje ikke mye til problem, bare lurer på hva dere andre med matvrak-babyer gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo skrive hvordan "menyen" er nå for tiden:

07-08: 200 ml mme

10: dobbel porsjon grøt, fruktmos og vann

13: 200 ml mme

15: fruktmos + vann (driver og introduserer middag også for tiden)

17: 200 ml mme

19: dobbel porsjon grøt, frukt og vann

Hun er utsultet ved hvert eneste måltid, skriker og skråler når maten kommer for sent. Hun oppfører seg som om hun ikke har fått mat på flere dager. Matgal liten snuppe jeg har altså :)

Skrevet

Ja,jeg har! En stor jente som spiser ofte og mye og riktig koser seg med maten. Hun ligger på øvre del av helsesøsteren sine kurver, både vekt og høyde. Hun får 5 måltid om dagen og lager høye "mmmmmmm"lyder når hun får den i munnen. Jeg lar henne som oftest spise til hun ikke vil ha mer, men spesielt kveldsgrøten tenker jeg ofte jeg skulle ha begrenset. Da spiser hun stor porsjon etterfulgt av stor flaske med mme, men hun klarer av det hver gang. Hun sover godt hele natten og på dagen er det full fart, så jeg tenker at hun trenger det. Men er litt lei av å høre "skal hun spise nå igjen??".

Skrevet

Ja, jeg får også høre endel "å, skal hun spise nå gjen?!"

Jenta mi spiser også høylytt :)

Mange "mmm"'er og "aaah"'er mens hun spiser, koseli å høre at hun nyter maten ihvertfall :)

Skrevet

Nå er min gutt bare 5uker, men føler noen ganger at det ikke er bånn i den magen hans. Her i går spiste han nesten 220ml mme til et måltid. Det skal sies at det da hadde gått over 4timer siden forrige måltid og han gulpet også en del tidligere på dagen. Stort sett har han spist rundt 160ml til hvert måltid. Og selv det er på toppen av kurven for en å "liten" gutt.

Lurer på hvordan han blir når han begynner med fast føde. Nytter jo ikke å gi han mindre mat heller for da bare hyler han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...