Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Har lyst på en til, samtidig er jeg i tvil...er det mye mer jobb å gå fra to til tre enn fra en til to? Eller merker man lite forskjell? Tenker spesielt etterhvert som de blir eldre (har to små nå). Får man i det hele tatt noe egentid?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 nei, merket ikke så stor forskjell på 2 til 3.. men fra 3 til 5 derimot,hehe..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Nei, jeg synes ikke det var mye mer slitsomt, men det var veldig koselig å få nummer tre Men det er klart, du velger deg jo en livsstil, man får ikke mange barn for å ha barnevakt flere ganger i måneden, dra alene til syden osv. Man er foreldre på fulltid og vel så det. Det blir noen år hvor det ikke er noe særlig egentid, men det er helt greit for meg, og jeg har fire barn da.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 stor forskjell på to og tre spør du meg... du har to armer og tre barn... dvs.. et problem i mange tilfeller... Man lærer seg å håndtere det, og det er jo selvfølgelig kjempekos, men ikke forvent deg at du ikke skal "merke forskjell" :-)
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Håper og tror det går seg til:) Jeg er ikke superkvinne og setter stor pris på å slappe av, sove lenge og ha egentid. Men vi har alikevel laget vårt 3 barn:) Vi har gode og faste rutiner på de 2 barna vi har og det veldig fint. Jeg tror at det første året blir mer stress, med nytt barn innkjøring av rutiner, bleier og nattevåk. Men det blir jo desto mer glede også. Etter det første året når det yngste barnet har fått samme rutinene tror jeg det vil bli mye likt som nå. Blir selvfølgelig mer å gjøre....men, det blir sikkert bakt inn de andre gjøremålene og kan ikke tro at det vil bli veldig overveldene eller mye mer slitsomt:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Kommer fra en søskenflokk på 6 og min mor sa at ordtaket "1 barn er som 2 og 2 er som 10" er tøys, sa hun merket først forskjellen når nr 3 kom at det begynte å bli en del arbeid, men når nr 4,5 og 6 kom merket hun ikke forskjellen :-) Har selv to barn og synes ikke det er såå stor forskjell fra å ha 1 barn til å ha 2, blir spennende å se om jeg mener det samme når nr 3 ankommer i fremtiden...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Det spørs helt på hva aldersforskjellen på barna er. Får du nummer 3 når de to eldste klarer mye selv fra 5 og oppover er det ikke noe stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå