Gå til innhold

snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snus og graviditet... farlig eller ei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det farlig å proppe kroppen full av giftstoffer når man er gravid.

Skrevet

Nikotinet i snusen går over til fosteret, du risikerer blant annet svangerskapsforgiftning, lav fødselsvekt på barnet og for tidlig fødsel...

Skrevet

Det er nok ikke anbefalt. Jeg brukte snus gjennom hele svangerskapet, ungen er helt frisk:) Men en vet jo aldri, så det er jo ikke lurt å ta sjansen på det. Kommer ikke til å gjøre det ved neste graviditet. På grunn av nikotinet. Det er 3 ganger så mye nikotin i en snus som i en røyk tror jeg å ha lest.

Jeg synes røyk virker verre uansett, for da trekker en det jo ned i lungene osv.

Skrevet

Nikotinet i snusen overføres til fosteret for ikke å nevne alle tungmetallene i snusen....som også går til fosteret...

Nei, vær så snill og ikke snus eller røyk under sv. skapet...er så utrolig egoistisk og dumt!!!

Sliter selv med astma og allergi siden jeg ble født, moren min røyka under sv. skapet....

Skrevet

Jeg snuste siste delen av svangerskapet.

Fødte noe for tidlig, og følgelig hadde babyen litt lav fødselsvekt. Men ikke noe alarmerende. Om det var tilfeldig eller snusen som gjorde det, vet jeg jo ikke. Men det er nok ikke anbefalt å hverken røyke eller snuse når man er gravid.

Skrevet

Jeg tror det er mer farlig å begynne med snus i svangerskapet, enn å fortsette å bruke det når man blir gravid. Kroppen er vant med nikotinet og andre stoffer, og dermed får den ikke nikotinsjokk, noe som de aller aller fleste får ved førstegangsbruk av snus.

Men nikotin er selvsagt ikke å foretrekke under svangerskapet;) Men det er bedre enn å røyke! For karbonmonoksiden i tobakken overtar plassen til oksygenet i blodet og dermed er dette MEGET farlig for fosteret!!

Skrevet

For fosteret er det like farlig om man bruker snus fra før av når man er gravid eller om man starter i svangerskapet. Fosteret vil jo få sjokk uansett...

I snus er det dessuten mye mer nikotin i enn røyk, + alle tungmetallene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...