Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Jeg har lyst til og slutte nå..men er redd det ikke er bra..har ammet i 9mnd...holder det?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Hvor lenge man ammer, er helt opp til en selv. Om en aldri ammer, så er det greit, også. Jeg ammet ene i 6 uker. Da var det tomt. Og jeg ammet andre i 10 måneder, da ville ikke ungen mer. Og begge deler er helt OK:)
Ranveig R Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Du kan slutte å amme når du og barnet synest det er greit ) Den første tida er jo viktigaste så eg synest du har gjort ein fin innsats som har holdt på i 9 mnd. Det blir anbefalt å holde på i 12 mnd (du må mellom anna begynne med mme og flasker om du sluttar å amme no), men du har heilt klart allerede gjort det viktigaste. Lykke til uansett kva du bestemmer deg for.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Om du vil ha et saklig svar; Det er anbefalt av who å fullamme til 6 mnds alder, så amme til ett år, i Norge, hvor vi har det godt og et bra kostholdstilbud. I uland, så lenge det er melk og behov, gjerne to år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå