Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Jeg hører litt forskjellig..10mnd?...12mnd?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Du KAN begynne å gi kumelk temmelig tidlig, om du bare tynner den med vann (bruk H-melk, barnet trenger fettet) i forholdet 2 deler vann til 3 deler melk, og gjerne tilsetter en knvispiss sukker pr liter melkeblanding for å få den til å ligne mest mulig på morsmelk (denne blandingen var faktisk "morsmelkerstatning " til langt inn på 1970-tallet da NAN kom i normal butikkhandel, både jeg og min bror er delvis vokst opp på den da mor hadde litt lite melk til sine store og grådige barn). Men ren og ublandet kumelk klarer ikke barnet å fordøye før det blir rundt året. Yoghurt (naturell av mild og "snill" type), gjerne økologisk, er for øvrig bedre for barnet enn kumelk i starten.
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 De generelle kostrådene fra helsedirektoratet er at man kan begynne å bruke kumelk i maten samt gi litt yoghurt og syrnede melkeprodukter fra 10 mnd. Melk som drikke kan innføres ved 12 mnd. Vil du ha råd spesielt tilpasset ditt barns kosthold så kan helsestasjonen gi dette.
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Jeg skrev da kostråd og ikke kostfasit.... ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Tenkte ikke på deg, blomstre, mer på andre som leser, siden du ikke presiserte dette særlig skarpt. Altfor mange setter likhetstegn mellom "råd" og "eneste riktige, alt annet feil, dødsfarlig og på kanten til grunn til å tilkalle barnevernet"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå