Gå til innhold

Er lei, frustrert og ikke minst redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke mine arme råd lengre :( Skriver et innlegg her i håp om at det er noen som kan gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre, kanskje det er andre som har hatt det på samme måte?

Advarer om at det kan bli langt, men håper dere gidder å lese, og om dere har noe å komme med, please svar!!

Jeg føler meg i veldig dårlig form. Har gjort det lenge nå, men det blir bare verre. Jeg er syk omtrent hele tiden! Får en infeksjon, bruker laaang tid på å bli kvitt den, for så kanskje være i "grei" form i en til to uker, så er det på'n igjen. Brystet og lungene er helt ødelagt. Har begynt på tre typer astmamedesin nå, men har ikke noe særlig for seg egentlig. Dette er litt min egen skyld, da, siden jeg røyker. Har så innmari lyst til å slutte, men det er så vanskelig!! Vær så snill og ikke døm meg og si at alt er min skyld fordi jeg røyker. Jeg vet selv hvor dum jeg er!

Jeg har også en liten struma og noen cyster i halsen, men stoffskifte prøvene viser intet unormalt. Selv om jeg har problemer med dette (f.eks å svelge maten,og smerter og ømhet i halsen), sier legen min at denne strumaen ikke kan gi meg plager. Den er for liten til det.

Den forrige legen jeg hadde mente ganske fast at jeg har endometriose, men siden jeg har flyttet til en annen kant av landet, måtte jeg bytte lege, og han jeg har nå sier at det har jeg ikke siden det ikke vises på ultralyd. Jeg har både hørt av andre, og lest selv at det vises ikke på ultralyd. Jeg har en "fettkul" i magen også som legen min ikke vil fjerne før den blir større. Den vokser, men er ikke stor nok ennå.

Alt i alt føler jeg meg bare så forferdelig. Helt tappet for energi, svimmel kvalm og ekstremt trøtt. Dette går jo utover familielivet. Jeg har ikke lyst til å være en mamma som ikke gjør noe med barna mine. Jeg prøver så godt jeg kan, men blir så fort sliten!

Jeg har noen gode dager, og de utnytter jeg så godt jeg kan da.

Dette går så utrolig utover psyken min. Både pga det jeg har skrevet over men også fordi jeg føler at jeg ikke blir trodd! Har omtrent vært hos legen en gang i mnd det siste året, men det virker ikke som han tar dette så veldig alvorlig. Han tar blodprøve hver gang, men finner aldri noe.

Det har blitt sånn at jeg håper de finner en diagnose, for da kan jeg ihvertfall forklare meg. Og bli forstått.

Uff.. Jeg ser selv at jeg fremstiller meg selv som den hypokonderen, men jeg er så lei av dette.. Og redd selvfølgelig. Enkelte kvelder når jeg legger meg føler jeg nesten at hjertet mitt slutter å slå, og det begynner å prikke i hele kroppen og gjøre vondt..

Dette ble veldig dårlig skrevet ser jeg, men det fåt bare være. Håper dere skjønner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt lege. At endometriose kan utelukkes ved hjelp av ultralyd er sludder, og påstanden beviser at legen din er noget inkompetent. Få henvisning til en gynekolog i første omgang, og deretter eventuelt til laparoskopi på et sykehus for å sjekke hvorvidt du har endometriose.

Astma og lungeproblemer bør utredes av en lungespesialist. Skaff henvisning fra enten nåværende fastlege eller den du bytter til. Og ja, du vil nok også der få beskjed om at røyking er aldeles idiotisk når man er i din situasjon, men det betyr ikke at du ikke vil få hjelp til å regulere medisinering og en ordentlig undersøkelse.

Både astma og endometriose er forbundet med økt infeksjonsfrekvens generelt.

Lykke til.

Skrevet

Høres ut som noe av dette har blitt psykisk, og da blir det en ond sirkel som kan være vanskelig å komme ut av... Depresjoner og angst kan gi seg utslag i fysiske plager også vet du.

Kan ikke gjøre annet enn å råde deg til å gjøre det du kan selv. Enkleste er å gå på apoteket å spørre etter noe som styrker immunforsvaret, det finnes et middel som heter 24/7 eller noe sånt som også er anbefalt av homeopater. Var jeg deg ville jeg tatt en tur til en homeopat i håp om bedre hjelp enn hos legen.

Dette er en oppskrift som faktisk hjalp meg (jeg var deprimert og utafor, svak og lei av alt): Et skikkelig kosttilskudd pluss omega 3-6-9 for å styrke immunforsvar og kropp. Begynne å gå lange turer alene i skogen hver dag, bare la tankene flyte, høre på fuglekvitteret og lade batteriene. Spise sunnere, kutte ned på sukker og usunn mat, øke inntaket av grønnsaker, fiber (prøv Hi Maize) og drikke mere vann. Du burde selvfølgelig også slutte å røyke..

Hjelper ikke dette må du ta en skikkelig prat med legen igjen, da er det ikke din egen skyld at du føler deg syk og du må sjekkes bedre opp. Lykke til og god bedring.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg er enig med deg i at jeg burde bytte lege. Jeg driver å undersøker det nå, men vil ikke havne opp med nok en lege som ikke gjør jobben sin.

Det er en lege jeg vet er flink som jeg gikk til i barne-og ungdomsårene, men han er såpass populær at det blir nok heller vanskelig (han er faktisk TV-kjendis)

Men min mor som fortsatt går hos ham skal prate med ham, da. Og siden han har vært "familielegen" vår i alle år har jeg ihvertfall et lite håp om at han kan slippe meg til!

Han er utrolig dyktig og grundig.

Skrevet

Jeg er klar over det, og jeg skal absolutt ikke nekte på at endel har blitt psykisk.

Jeg har blitt behandlet for depresjoner, uten at jeg syntes det hadde noe effekt, da...

HI

Skrevet

vet det ikke er noe løsning på sykdommen, men hva med å bytte ut røyken med nikotintyggis eller snus, hva med andre nikotinpreparater?? Bare det å gi lunger fri fra karbonmonoksiden hjelper MYE når man er syk;)

Lykke til med ny lege og alt annt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...