celodi Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Snuppa må ha seg en skolesekk.Hva er bra? Hun fikk en sekk av tanta til sambo,og den vil hun bruke på skolen sier hun,men jeg er litt usikker. Merket heter elgen,og det står på lappen at det er anatomiske skulderremmer avtakbart hoftebelte reflekser på alle sider justerbar brystrem nøkkelkrok og smårom og neonfarget regntrekk (men det finner jeg ikke) Aner ikke hvor stor denne sekken er da?
******* Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Vi har kjøpt sekk til vår 2.klassing fra Beckmann. De skal visst være veldig bra. Gå inn påå nettsiden deres og les. Om noe går i stykker, remmer osv kan man ringe og få tilsendt nye. Den er spesielt tilpasset små rygger og virker kjempefin. Ser fin ut den dere har fått og da
celodi Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2009 Beckmann har jeg hørt om ja:) Fant forresten regntrekket:) Sekken er kjempe fin,mange lommer og mye kjekt,men det står ikke hvilken alder den er beregnet for,så er redd den kanskje er for stor.
Fire småtroll Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 De mest vanlige merkene på skolesekker her i Norge er Beckmann, Danå, Troll og Bergans, alle er anatomisk riktige sekker som anbefales av fysioterapeuter. De minste sekkene er 22 liter (beregnet på 1. - 4.klasse), neste størrelse er 28 liter. Det viktigste er at sekken sitter riktig, noen unger er lange i ryggen, noen er korte, så prøv sekken på. Sekken skal hvile på toppen av rompa, om sekken er for kort i ryggen slutter den i korsrygen og ungen bærer helt feil. Det samme om sekken er for stor, da slutter sekken lenger ned på rompa og ungen bærer feil. Hvis sekken slutter der den skal, på toppen av rompa unngår ungene en svai rygg når sekken blir tung. Har solgt sekker i mange år, men har aldri hørt om merket Elg. Sekken kan være god likevel den, det viktigste er gode polstrede skulderremmer og at den kan kneppes over brystet. Hvis sekken er altfor stor og henger langt ned på rompa/lårene ville jeg spart den noen år eller bare brukt den som fritidssekk.
* 5 om dagen * Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 vi har kjøpt vår 3 Beckmann sekk nå, og de er veldig bra.. 22 liter er stor nok. regntrekket ligger i en lomme på klaffen, den som du legger over sekken...
celodi Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2009 Lurer på om sekken kan være kjøpt i Sverige?Den kan kneppes over brystet og over hoftene. Skal prøve den på henne og se hvordan den blir på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå