72-modell Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Hei, Er det helt OK å stripe håret når man er gravid? Er nå ca 9 uker på vei.
Lothriel Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Det er veldig streke kemikalier å få inn i systemet når du er gravid- jeg skulle aldrig gjøre det! Fant denne artikkel: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article259638.ece Finns veldig mye lesing om dette på nettet - er ikke enig med alt i artiklen, men det om hårfarging er helt ok :-) Sjekk evt også gronnhverdag.no God leselyst!
Anja83 Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Hei! Jeg kjøpte hårfarge på helsekostbutikken Life. Der har de hårfarger som bare har sånne naturlige greier i seg, og som skulle være helt ok å bruke hvis man er gravid. Det luktet ikke sterkt av dem slik det vanligvis gjør, så følte meg ganske trygg på at det var greit. Men er litt usikker på om de hadde striping..
72-modell Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2009 OK, takk for svar. Ble usikker på om jeg nå skal stripe håret imorgen. Vet jo at mange gjør dette selv om de er gravide,men jeg gjorde det ikke under de to andre svangerskapene mine, så jeg klarer vel å vente nå også. Bare det at håret blir helt kommunefarget....grrr..
Lakenskrekk Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 oi! Jeg har allerede farget håret 3 ganger ! (Ble ikke velykket første gangen). Bør jeg få sjekket opp dette ? Jeg skal uansett til legen i morgen.
b77h Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 til hheeii så tror jeg ikke det er noe du kan sjekke opp på noen som helst måte. det har helt sikkert gått bra, kanskje har du fått en god dose kjemikalier i kroppen og kanskje ikke. Til dere andre så ville jeg ventet m hårfarge nå, det har jeg iallefal gjort selv. Pleier å farge m minicolor hos frisøren, som er ganske mild, men dropper det nå i svangerskapet for å unngå giftstoffer i kroppen. Det vi smører på huden tas jo opp i hele systemet. Så vær også obs på hva slags bodylotion og lignende dere bruker...
MissMe*med*lillegutt Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Striping med hette sies jo at ikke er farlig.. Siden fargen ikke kommer inntil hodebunnen og blir derfor ikke tatt opp av huden..
Mossi83 Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Jeg er utdannet frisør. Mangen av mine kollegaer har vert gravide og jobbet som frisører. Vi står jo oppi kjemikalier hver eneste dag. De har ikke fått noe som helst skade på barnet sitt. Farget håret på min høygravide venninne i går å det gikk helt fint. Så bare slapp av det går greit.
72-modell Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2009 Hei, Takk for svar. Har disse gravide frisørene også farget/stripet håret sitt?
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Hei. Jeg er også utdannet frisør, og vil bare si at hårfarging er IKKE farlig!!! Det var fra gammelt av, at man sa man burde holde seg unna dette i svangerskapet. Men i dag er fargene mye mildere, og inneholder masse pleiestoffer. Men... Jeg hadde ville dratt til frisør og farget det... Det er fordi at de fargene du kjøper i dagligvaren,er mye sterkere, og inneholder andre stoff fra det vi har i salongen. Eller om du drar innom en frisørsalong, og kjøper farge der :) Uansett, lykke til Farg i vei!!!
Mossi83 Skrevet 22. juli 2009 #11 Skrevet 22. juli 2009 Helt enig med deg. Hvis dere skal farge eller stripe håret, så ville jeg gjort det på en frisørsalong. Fargene man kjøper i butikken er faktiskt litt sterkere og du har mye mindre kontroll på hvordan resultatet blir. Lykke til jenter. Melder meg inn i 1 trimsemester siden jeg fikk positiv test i går:)
Gullimagen (og en på fanget) Skrevet 22. juli 2009 #12 Skrevet 22. juli 2009 Mange leger sier at hvis du spør han privat om det er farlig å farge håret, så er svaret nei. Men hvis du spør ham som en lege så er svaret kanskje. Dette for at de ikke skal kunne saksøkes hvis ungen blir født med noe skader. Men det sies at hårfarging er ok.
Lakenskrekk Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Da har jeg vært hos legen - og han sa at hårfarging var helt ufarlig:) Kjemikalene kommer ikke inn i kroppen, inn i blodet osv.. Pjuh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå