Si- Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Så for en gangs skyld behøver jeg ikke tenke på storesøsters lange "liker ikke"-liste eller krydringa. Men jeg er skrubbsulten når jeg kommer hjem fra jobb, og jeg har IKKE råd til å gå og kjøpe dyre ingredienser. Så til tross for "friheten" greier jeg ikke å komme opp med noe lurt. Noen tips? Billig, rask og gjerne litt sunn voksenmiddag???
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Forumet her er fullt av av slike oppskrifter du ber om. Men la oss ta en til å starte med: Til to litt sultne: Middagspanne med skinke. 8 litt store påleggskriver med god skinke, gjerne røkt 4 skiver bacon 2 ss margarin 1 stor løk, finhakket Masse dill, helst fersk 6 store tomater, skåret i båter 100 g revet ost (liker selv best cheddarost, men smaken varierer....) Ca 1 dl fersk dill eller 8 ts tørket. 1 dl rømme 1 dl majones (ikke lettmajones!) 1 ss god sennep 2 ts sitronsaft Potetmos eller brød Fres løken i 2 ss margarin og ha den jevnt utover i en ildfast form. Ha 1 ts tørket dill/1 ss fersk dill på hver skinkeskive, rull sammen og legg i rekke i forma, oppå løken. Ha tomatbåtene mellom/over skinkerullene. Legg baconstrimlene over tomatene. Bland sammen rømme, majones, sitronsaft og sennep, fordel blandingen øverst i formen. Ha osten over. Settes i ovn på 250 grader i 8-10 min. Spises sammen med godt brød eller potetmos. Kos dere med evt rester til kveldsmaten....
Si- Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2009 Mmmm... hørtes godt ut! Kanksje jeg prøver denne i dag :-) Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå