Gå til innhold

gravid og deprimert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er gravid for første gang. Jeg er meget glad for barnet som jeg venter og det er velkommen av både meg og min mann. Men uansett så har jeg dårlig samvittighet for jeg går rundt og er deprimert hele dagen. Klarer ikke sette ord på det.. Syns det er vanskelig foran folk jeg kjenner- jeg innbiller meg at de går rundt og tenker at jeg er deprimert fordi jeg venter baby... Men det er jo egentlig ikke saken. Jeg har jo ventet på dette og gledet meg masse. Men jeg er altså lei meg.. deprimert. Uten å ha en klar grunn for hvorfor. Alle ting blir liksom så STORE og jeg tyr til tårene veldig lett.. Er dette vanlig eller begynner jeg å bli syk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte. Men mye av grunnen til at jeg er deprimert er vel det at jeg ikke føler meg bra grunnet alle symptomene, som omtrent tar knekken på meg, da jeg ikk klarer/orker å gjøre noenting annet enn å ligge i senga. Og være sur, irritabel, synes synd på samboeren min som prøver så godt han kan. Men jeg tror egentlig det er ganske så normalt det du sier. Kanskje litt tabu å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

JEg er ikke direkte deprimert men det skal VELDIG lite til før jeg mister motet og tårene spruter. JEg blir veldig fort sliten, trøtt, kvalm osv. og etter at vi hadde noen vennepar på lunch var jeg sengeliggende i to dager. Det høres jo helt vanvittig ut men det er nesten som jeg føler at jeg har fått et snev av ME (utmattelsessyndrom)

Du er ikke alene om å ha sånne følelser og det er kanskje lurt å lufte tankene dine til noen som er nær deg i omgangskretsen/familien?

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...