*Lykkelig 1984* Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Vi har persienner i kirsebærfarget treverk. Kan jeg spyle de i dusjen kansje?? Tar jo hundre år å vaske de skikkelig mens de henger der jo!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Jeg pleier å støvsuge dem med børstetilbehøret til støvsugeren. Demper sugestyrken til halv styrke, lukker persinennene og støvsuger dem. Enkelt og greit. Gjør dette en gang per måned og de holder seg fine som nye.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Oj... det har jeg faktisk aldri tenkt på! Tusen takk:)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Selv bruker jeg det som kalles en "persiennebørste", en kost som har "fingre" og som er statisk elektrisk og trekker til seg støvet. Da tar det et øyeblikk å tørke støv av persiennene. Enda snarere enn støvsuger (som jeg brukte før), synes jeg. Støver mindre gjør det også. Kjøpte børsten selv under et ferieopphold i Danmark, det var her jeg så den først. Har aldri sett slike børster i Norge, men du kan bestille fra Danmark. Her f eks: http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Persienneboerste_43000. Om du ikke skal en tur til Danmark. I Danmark får du slike børster hos de aller fleste gode jernvarebutikker og byggmarkeder ble jeg fortalt. Og jeg kjøpe selv hos Silvan i Skejby, rett nord for Århus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå