katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Hei, er på besøk fra 2 trimester og har 2 barn på 15 og 12 fra før. Begge fødslene gikk raskt, men da var jeg jo kun 18 og 20 når jeg fødte. Er det slik at det blir som å føde for 1 gang nå som det er så lenge siden? Har fødsels angst og er helt fortvilet nå som en ikke lenger får lystgass da dette hjalp veldig sist. Har heeelt angst for sprøyter. Noen som har erfaring?
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Mammaen min fikk meg som 21 åring og hadde da styrtfødsel, så jeg vet hun hadde kraftig fødselsangst i årevis etterpå. Da om hun om langt og lenge fant en ny mann hun ville ha flere barn med var hun 39 år når fødselen inntraff, altså 18 år mellom meg og min lillebror. På den fødselen brukte hun god tid, ikke sånn bli-utslitt-god-tid, men nok til å få pauser og takle det fint. Hun sa det var en flott opplevelse. Du skal se fødselen går kjempefint, du er jo også eldre nå og generelt tryggere på deg selv vil jeg tro, og det er til stor hjelp vet du :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2009 Tusen takk for svar. Dette barnet er med en ny mann. Skulle egentlig ikke ha fler,men det er noe med det å få et kjærlighets barn sammen da. Lykke til med fødselen din. Du er vel snart fødeklar? klem
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Takk for det! :-) Joda, det nærmet seg. 19 dager til termin, men når hun egentlig kommer må jo fåglane vite, hehe... Kjekt med en liten attpåskatt da!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2009 Å så spennende. Gleder meg veldig til en attpåklatt,sist var jeg så ung og hadde to tette. Så nå skal jeg virkelig kose meg. Vi har 4 tenåringer tilsammen fra før. Så får sikkert god hjelp også. Mase lykke til til deg.
Lykke X 4 Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Hos meg var det over 8 år mellom nummer en og to. Den første fødselen tok 27 timer, nummer to ble født på tre timer. Så det kan nok gå fort hos deg. Kroppen husker. Jordmor sa til meg at har man født før, så har man født før. Man blir aldri som førstegangs igjen. Men dog, jeg tror man kanskje kan merke forskjell på det å føde som 20 åring, og det å føde som 30-40 åring... Det sies også at nummer tre en en luring, at man kan bruke lenger tid på å komme igang, og det kan ta lenger tid. Er du sikker på at du ikke kan få lystgass? På moderne sykehus med moderne utluftingsutstyr blir ikke lystgass fjernet. Har du evt. mulighet til å søke fødeplass på et annet sykehus som tilbyr nettopp lystgass? Anbefaler deg å sette deg inn i alternative smertelindringsmetoder, og hvilke metoder de tilbyr på ditt sykehus på forhånd. Så kan du ha det litt "klart" på forhånd. Masse lykke til! Går nok så bra skal du se
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2009 Tusen takk for et beroligende svar. Skal føde på asa(aust agder sentralsykehus) tror at den avdelingen er blitt pusset opp,hehe. Er så mange år siden sist. men skal få undersøkt det. Lykke til med fødselen din.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 kan ikke svare så mye på det med langt mellomrom mellom fødsler, for her er det heller motsatt... (15 mnd), men svigerinna mi hadde 11 år mellom sine og tror de var ganske greie begge to. Men da jeg fødte sist på SSA (arendal) var det iallefall tilbud om lystgass og nå hadde de den bra lystgassen (høy konsentrasjon!!!). Tror ikke avdelingen kan være særlig pusset opp annet enn at de ikke har 4-mannsrom lenger og har familierom. Resten ser nemlig utrolig trist ut!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2009 Huff, da skal jeg ihvertfall på sykehus hotellet,hehe. Håper lystgassen holder et lite stykke ut til neste år da,d hadde vært en lettelse. Takk for svar
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Lystgassen holder nok... håper jeg iallefall for den var konge sist! Tror ikke vi fødende kan på sykehotellet enda... mulig det blir forandring på det, men sånn som det er nå er det bare barsel på selve sykehuset.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2009 Ja ja det viktigste er at lystgassen vedvarer,hehe. Vil hjem kjapt allikevel. Lystgassen hjalp meg veldig i de to forige fødslene. Hvis du finner ut at de skal fortsette med det så er det flott om du skriver til meg på 2 trimester. Takker masse for svar. Masse lykke til med fødselen. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå