Gå til innhold

Slimproppen løsnet i går kveld....


*Nikoline*

Anbefalte innlegg

Er 31+1 og i går kveld løsnet slimproppen. Snakket med jordmor på sykehuset der jeg skal føde og hun avviste hva jeg hadde lest om at det er en sammenheng mellom at fødselen er nært forestående og at slimproppen løsner.

 

Dette er kanskje en misoppfattelse mange har/har hatt, så hvorfor ikke ta det opp her.

 

Erfaringer anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, fant dette på nettet:

Slimproppen min gikk for to uker siden og har fortsatt 1 uke til termin. Både lege og jordmor sier at jeg verken skal bade i badekaret eller i offentlige bad. Men leser en del andre steder som sier at det er ok å bade selv om slimproppen er gått. Hva stemmer?

 

Svar fra jordmor Marie: Hei. Oftest føder man samme dag eller i løpet av en uke etter at slimproppen har gått, så det er ikke lenge du går nå og venter på fødsel. Du kan bade i ditt eget badekar. Man kan jo til og med føde i vann.... Men som sagt: hjemme i ditt eget bad, og ikke i svømmebasseng. Lykke til videre.

 

Så, det kan bety at fødselen er nærme, men hun her har jo gått i 2 uker allerede.....

 

Hvordan merket du at den var gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennanes=)

Er jo noe man hører at folk mister

bare noen uker/dager før termin.

Har aldri hørt om noen som har mistet

den så tidlig:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at noen mister slimproppen tidlig, andre under selve fødselen og svært mange merker i det hele tatt at de mister den.... Så ikke godt å si om det blir bebis ila noen uker eller om h*n holder seg der til termin!

 

Slimproppen beskrives som slim ala eggehvitte for deg som lurer :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da slimproppen min gikk forrige sv.skap, sa jordmor at det kunne være alt fra noen dager til flere uker igjen til fødsel. den kan jo faktisk gå, og det kan dannes ny etter hvert. for meg tok det da to-tre dager fra den gikk til jeg fødte... men ikke uvanlig å gå opptil flere uker nei.! :) får håpe du er en av de som går en stund, for det er nå tross alt enda litt tidlig for babyen å komme.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bok står det og alt etter hva JM sa til oss også i forbindelse med fødselsforbredende kurs:

 

Slimproppen i livmorhalsen kan løsne og det kommer ut en mer seig og tykk utflod. Vær oppmerksom på at slimproppen kan gå både dager og uker før fødsel, så det er IKKE et sikkert tegn på at fødselen er igang.

 

Hvis utfloden er veldig blodblandet, betyr det at livmorhalsen kan holde på å åpene seg. Men om blødningene er kraftigere - som i mens eller mer - kan den komme fra morkaken. Da bør du kontakte sykehuset og en slik blødning kan komme også uten foregående rier.

 

Så det kan fortsatt gå mange uker til fødsel starter bare sånn at du vet det.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...