Lola2016 Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Jeg skal på ultralyd i morgen, og har egentlig bestemt meg for å ikke vite kjønnet. Men nå er vi usikre:/ ble overtalt av vennine og ikke vite det, men litt praktisk å vite det også. Har alltid vært litt mot for mye planlegning som rosa vs. Blått osv... Kjønnet spiller jo ingen rolle:) noen som har valgt å vente til fødsel?
Svensk tjej Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Absolut, är i vecka 25 och vi vill inte veta kön. Är förvånad över att de flesta tar reda på det här i Norge. Ska bli sååå spännande vid födseln Finns så många färger som passar till båda kön som är fina och det kommer ju bli nog med shopping efter ödseln också så då kommer det finnas nog med rosa eller blått
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Hei:) Vi vil ikke vite det fordi de sa feil kjønn sist gang. Vi fikk vite i åttende mnd da vi var på ul at det ikke var gutt likevel, men jente:) Vi hadde heldigvis ikke malt rommet og kjøpt blått..hehe, men jeg har hørt om mange som har gjort det. Vi tenker i alle fall at det er bedre å få vite det ved fødselen denne gangen. Som du sier, det spiller jo ingen rolle:) Når det er sakt, var det vanskelig å si nei da jordmoren sa at hun så hva det var, og suprte om vi ville vite..hehe:) Lykke til i morgen!
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 ville og fikk vite det med i første svangerskap, var veldig praktisk i forhold til planlegging og forberedelser. Særlig siden jeg var sikker på at jeg skulle få en jente, men hadde en gutt i magen. Så var glad for at jeg hadde siste halvdelen av svangerskapet på å forberede meg på at det var en gutt Nå vet jeg jo at det er kjempe flott å ha en gutt, så om vi får en til så ville jo det vært kjempe fint. Men ønsket om en liten jente er jo fortsatt der Har vært på tre ultralyder hittill, men legen har ikke lyktes med å finne ut kjønnet på nurket i magen, så nå tenker jeg at jeg kanskje ikke vil vite det uansett. Men tror kanskje nysgjerrigheten min tar overhånd på neste ultralyd
line_mor Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 hei, vi ville ikke vite det sist, ville ikke det på ul nå heller,men je beg å bli veldig nysgjerrig, skal på en ny ul i uke 35 ,så får se da, samboer vill ikke så det blir vell ikke noe,men jeg tenker at jeg kan rydde i klær og gjøre mere klart da, har jo bedre tid nå, men har kjøpt en del nøytrale farger, spiller ingen rolle bare den er ganske frisk, lykke til i morgen.
smilet72 Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Vi vil ikke vite hva det blir. Vil ha den spenningen frem til fødselen. Når jeg fikk sønnen min ville jeg eller ikke vite det, men måtte ta ul dagen før og da var det ikke til å unngå å se at det var en gutt. Lykke til på ul i morgen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Vi skal ikke vite kjønn. Gjorde ikke det sist heller! Hvorfor skal man det da? Det er jo egentlig som å åpne pakkene før juleaften! Man kan tenke praktisk senere.. Kan kjøpe rosa/blått og male rom senere. De fleste har jo babyen på eget rom en god stund uansett så.. Det er ingen grunn til å vite kjønn at det er praktisk synes jeg, det er kun hvis man bare ikke klarer å vente, at man er for nyskjerrig rett og slett. Synd at så mange er det egentlig.. Til og med gir de navn før de har kommet ut! Vi synes det var helt magisk å ikke vite det forrige gang, og hvertfall siden det ble jente og ikke gutt som vi hadde begynt å tro.. Ble ekstra morsomt å ringe alle å fortelle hva det ble også, istedet for "nå kom hun til" liksom! Anbefaler å vente!!
fått nr 2 <3 Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Vi har det problemet der jeg ikke vil vite det men han vil vite kjønnet Han mener selv at han skal klare å holde det hemmelig men.... Tror det er bedre å få vite det på ultralyden enn at han forsnakker seg hvertfall.. Usikker. Dette er hans første og min andre, så sist ville jeg vite det på ul Har egentlig veldig lyst til å bli overasket ved fødselen om det blir jente eller gutt Lyst til å prøve det også en gang
Gullfisk80 Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Vi vet ikke hva det blir, og synes det er veldig spennende. Det er vårt første barn, og vi ønsker oss flere etterhvert. Så barnerom og utstyr hadde blitt kjønnsnøytralt uansett, for vi vet jo ikke hvilke kjønn eventuelle søsken blir. Typiske gutte/jente klær har man masse tid til å kjøpe i etterkant, dessuten får vi sikkert masse klær i gaver også. Tror faktisk jeg sparer penger på å ikke vite, da hadde jeg sikkert bare blitt shopping-gal... He he!
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Heisann. Forrige gang valgte vi å vente til fødselen. Har litt lyst til å vite det denne gangen siden vi venter tvillinger, men min kjære mann vil ikke vite det. Så etter litt snakk fram og til bake har vi kommet fram til at vi skal vente til fødselen. Det som kommer til å bli en utfordring er jo at jeg blir å få oppfølging med ultralyd hver 3. uke iløpe av svangerskapet, så må bare være flink å si hver gang at vi ikke vil vite kjønnet. Lykke til i vertfall=)
Lola2016 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2009 Da var ultralyden tatt og det var sååååå vanskelig å be jordmor holde det for seg selv:) Hun så det relativt raskt fordi den lå lagelig til. Men jeg klarte det! Jeg grubler mye og syntes det er best at lille baby kan fortelle selv til hele verden der ute hvem han/hun er... Hvorfor skal vi vite alt alltid;) Folk ringer og sender sms: hvilket kjønn?? svar da!! Nei, det må da være mye artigere å vente til etter fødsel med å fortelle det. Da vil alle tenke: Neeeei, så koselig!! Enn.... å ja, nå kom jenta til per og kari. Uansett klær er fint i hvitt, beige og grått og kan brukes til søsken senere:) Hurra for alle hemmelig-kjønnet gravide:)!
fått nr 2 <3 Skrevet 22. juli 2009 #13 Skrevet 22. juli 2009 Har heldigvis noen uker til å overtale barnefaren på, jeg vil ikke vite det denne gangen. Håper bare at han ombestemmer seg eller at jm ikke ser det (kanskje ringe på forhånd å be henne si at hun ikke ser kjønnet ) Ser for meg at det må være kjempe koselig å ikke vite. Å blir det no sånn at vi får vite det så skal ikke andre enn vi vite det heller
BJE Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Enig med deg, jeg har også vært litt i mot alt for mye planlegging. Derfor skal ikke vi vite det før fødselen. Er jo veldig nysgjerrig, men har slått meg til ro med at jeg ikke får vite det før babyen kommer. Tenk å få den overasskelsen når du ligger der og har strevd deg gjennom en fødsel, åh som jeg gleder meg
Ladycaliente Skrevet 22. juli 2009 #15 Skrevet 22. juli 2009 Med første ville vi vite det..er jo praktisk..men nå skal jeg prøve så godt jeg kan å ikke la nyskjerrigheten ta overhånd. Er jo litt greit å ha en slags "gulrot" når men er i fødsel..Ekstra spenning siden man har vært igjennom graviditet og fødsel før og det ganske nylig også
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 22. juli 2009 #16 Skrevet 22. juli 2009 Jeg visste med førstemann og ville derfor ikke vite med andremann. Vi var på mange UL i løpet av svangerskapet, og jeg gav alltid klar beskjed om at ingen måtte røpe noe. For sikerhets skyld, lot jeg være å kikke på skjermen. For min del gav det ekstra driv under fødselen å ha den spenningen. :-) Vi kommer ikke til å vite noe denne gangen heller. Det var en helt utrolig fantastisk opplevelse å ha den overraskelsen i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå