Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Føler i grunnen ikke behov for å melde meg inn, men at mange forventer at man skal "være der". Absolutt ikke et "must" for meg...foreløpig.
partyoffive Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jeg var, men er en 'avhopper'. Altfor overvelmende for meg. har super kontakt med de jeg trenger uten facebook.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er heller ikke på facebook. Har ikke noe behov for at folk skal komme inn å snoke på ting om meg.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Er der heller ikke, har faktisk bare åpnet facebook EN gang. Det fristet ikke til en ny åpning. Og slett ikke til å være "til stede". Venner kan man kommunisere med uten å være på facebook! Via e-post, f eks. Eller (iblant) via noe så hypergammeldags som et brev i en lukket konvolutt, frankert og sendt via Posten. Og "venner" har ingenting i vårt privatliv å gjøre....
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg var innom fordi "alle" snakket om det. Lurte jo på hva det var. Men forsto lite av det, og meldte meg ut igjen bare etter få dager.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 jeg var der, men meldte meg ut igjen. . har kontakt med de eg vil på andre måter
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Ikke jeg heller. Er ikke interessert.. ikke engasjert i sånt heller. Sikkert gammeldags og kjedelig men
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Nei, gidder det ikke jeg heller. Har mange venner som har bedt meg om å melde meg inn - men jeg syns altså det er hyggeligere å snakkes på telefonen... Og barnimagen tar da nok tid på macen ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Jeg hadde garantert ikke vært på FB dersom jeg ikke bodde hundrevis av mil unna familie og venner.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Dette hørte jeg om i 98' også, hvorfor skal jeg ha mobiltlf liksom, Dette trenger jeg være slik som alle andre.., hvem har IKKE mobiltlf idag? Svært få iallefall. Har endel venninner som er slik som dere, de ville heller ikke ha msn når det var populært, og måtte nesten tvinges til å ha data i hus. Jeg derimot elsker alle nye dippedupper, elsker å være sosial, på facebook og i det virkelige liv. Hvis dere har logget på en gang kun så forstår dere ikke rekkevidden av facebook. Social networking er en ny ting og mulig ikke facebook vil være stort om 10 år men konseptet vil leve videre. Ikke bli gamle og lukk dere for nye ting!
Marsmammaen:) Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Ingen FB her heller=) Men det er sant som sies her, at folk regner med og ser det som en selvfølge at man er der...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #13 Skrevet 20. juli 2009 anonym 23.13 hallo, det kan jo være facebook rett og slett ikke er interessant nok for alle, og at det er unødvendig . . Jeg hadde facebook i over ett år jeg. .Men følte at nei det var faktisk ikke noe vits å være inn på der. Ja det var maange folk fra skolen, familien tidligere venner osv som jeg fikk kontakt med igjen inn på der, MEN følte det blir feil å kun holde kontakt på en internett side. Så jeg gadd ikke å være inn på der lengre. Går heller ut å møter vennene mine face to face. . og nei, jeg er ikke gammel. . sikkert yngre enn deg
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #14 Skrevet 20. juli 2009 Har en venninne som har pult 50+ menn som heller ikke tør være på FB. Hun er redd for gamle spøkelser og hva mannen hennes skal finne ut av. Jeg storkoser meg på FB. Har fått kontakt med både søskenbarn, gamle venner fra USA (da jeg var utvekslingsstudent) og barndomsvenner jeg har mistet kontakten med. Tiden for brevskriving er liksom over for min del. Avhengig av sms/msn/mail for å kunne være sosial med mine venner/bekjente.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #15 Skrevet 20. juli 2009 jeg også storkoser meg på FB. det er greit at man har kontakt med de nærmeste vennene på tlf og sånn, men jeg syntes nå det er hyggelig å ha kunne få kontakt med gamle kjente igjen, og folk som bor langt unna. det er jo veldig greit da, også siden de har den chatten der. så sitter jeg ofte å chatter med venninner også. billigere enn å ringe det så skjønner ikke hvorfor dere skal være så gammeldagse. dere høres missunnelige ut. jeg har ikke behov for det. jeg ringer venninna mi i stede. har dere ikke så mange venner da kanskje. så daa ville dere heller ikke hatt noen venner eller noe på FB? nei da kan jeg skjønne at dere ikke har noe der og gjøre. for da er det jo ingen å prate med eller følge med på. da er det jo lettest å ringe de få som er til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #16 Skrevet 20. juli 2009 Jeg vet om ei som også er livredd gamle spøkelser fra fortiden. Da er FB "Skummelt"!!!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #17 Skrevet 20. juli 2009 Anonym 23:13 her, ja godt mulig du er yngre enn meg, jeg er 28:) Jeg forstår at mange folk ikke har interesse av fb, men til eldre man blir til mindre virker det som folk bryr seg med moderne ting. Mine venninner begynte å dette bort fra Tekniske ting fra 20 års alderen og den dag idag spør de meg ofte om den og den og den er på fb. De sier selv at de ikke har bruk for fb. Yeah right!! Jeg selv forstår ikke hvordan folk klarer seg uten. På kveldene sitter jeg ofte et par timer på nettet og da bruker jeg mye fb. Er endel her inne også, men på fb snakker jeg iallefall med folk jeg vet hvem er og kjenner. Avtaler også trilleturer og sender mye mail via fb.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 Lukker meg for nye ting, gjør jeg (2258) desidert ikke, jeg var f eks tidlig ute med en ting som mobiltelefon (1997, ikke vanlig at 18-åringer hadde mobiltelefon på skolehybelen da ennå da). Jeg var tidlig ute med bruk av e-post (faktisk ikke normalen at en 17-åring hadde e-postkonto i 1996!), jeg var tidlig ute med en tjeneste som Skype-telefoni (en verden som vel ikke er helt kjent hos alle som er to tredeler av min alder i dag heller). Men ikke ALT gammelt er godt, og ikke ALT nytt er nyttig sier et ordtak!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er blant dem som er nysgjerrig på FB, men som ikke liker å være synlig og tilgjengelig for alle. Jeg er også skeptisk til hvordan FB kan utnyttes av kriminelle som raskt får oversikt over nettverket mitt og enkelt kan kartlegge daglige rutiner og vaner. En dag ramler jeg sikkert inn der jeg og, men enda ikke. Jeg lurer på hvem som kontakter meg. Er vel redd for å bli avvist også. Og jeg vet ikke om jeg orker å sette meg inn i nye ting. Er nok av de gammeldagse som ikke følger med i tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #20 Skrevet 20. juli 2009 Man MÅ ikke brette ut privatlivet sitt på FB om man ikke absolutt vil. Det er ingen regel som sier at du må ha bilder der. Man kan fint være med og ha så lite info om seg selv som mulig men likevel "snoke" på andre og følge med vennene der. Blir hysteri å si at man ikke liker at vennene ikke vet alt om privatlivet, da er du jo bare dum om du legger ut noe der du ikke vil at andre skal se....
Aliena Skrevet 21. juli 2009 #21 Skrevet 21. juli 2009 Så man er misunnelig hvis man ikke gidder å være med på facebook? Det var dagens:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå