Blomstrose Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Hei kan man hjepe mig her? søster til min far (min tante) og min far har begge været fjender i mange år.De har altid krangelt, nu de ikke taler sammen lengre.Jeg elsker min tante .jeg har altid haft god kontakt med henne.Saken her er, at jeg har brug for barnepass.tanta mi bor i Norge, sagde hun, at hun kan komme med mig og passe mine børn i en måned.Mine forældre kan også sørge for mine børn, men jeg tror, at der er for meget for dem, eftersom de har flere børnebørn, der besøger dem.Hvis jeg invitere hende, så selvfølgelig min far bliver vred/utilfredse .jeg vil ikke såre tante min at hun ønsker at stille op for mig, min partner har sagt til mig, hvis jeg vælge at tage hjælp fra bety så det vil være mange konflikter i slekta.tankta har altid støttet meg.Hun støttede mig da der var konflikt mellem mig og min far.og jeg mistet kontakten med min far i flere år.men tror Endelig har det hele løst sig selv, ikke kan håndtere tvister mellem mig og far.Glad i tante bety også.hun tror, at jeg er en stærk kvinde, og egentlig ikke interesserer os for, hvad min far siger, og gjør.håper nogen kan besvare dette
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 auda, vrien situasjon... er det ingen av partene du kan snakke med som vil forstå at dette ikke er noe du gjør mot dem, men for deg selv? Høres ut som du har vanskelige mennesker rundt deg som ikke er særlig forståelsesfulle. Jeg skjønner at det er vondt når det skapes konflikter og at du ikke ønsker å provosere frem noe slikt, kanskje spesielt fra din far. Men du må lære deg å sette grenser. Du kan ikke la din far diktere ditt liv eller hindre deg i å gjøre som du ønsker av frykt for at han skal bli sint på deg. Du må be om hans respekt og si du er glad i ham og for at han er i livet ditt, men at han må godta dine avgjørelser som gjelder ditt liv! Det er jo tross alt ikke noe du gjør for å såre ham, men noe du gjør for at du mener det er til det beste for deg og dine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå