Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jenta mi var 115 da hun var ca 4,5 år. 119 da hun var 5 år. Hun er i dag 8,5 år og 139 cm. Har ikke måling fra da hun var 6,5 år. Hun er beregnet til ca 175 som voksen om hun følger sin linje på percentilskjemaet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det som er er at det var mine mål som barn..Og lurte på om det var feil..har regnet og regnet p årene og lurt på om jeg har regnet et år for lite...Men det stemmer altså..Kan derfor ikke skjønne at jenta mi blir tatt for som så lang..Hun var 117,5 på 5,5 års kontroll??? JEG var lang, hele oppveksten..Var fullvokst som konfrimant..
partyoffive Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Gutter eller jenter? Ikke så uvanlig hoyt det? Har også en på 4 1/2 som er 112cm, og en på 6 som er 122cm. Begge jenter.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg vet at jenta mi er lang. Det ser jeg jo når jeg sammenligner henne med jentene i klassen hennes. Men hun har en høy far og høye slektninger på den siden, så det er jo normalt for henne:) Gutten min er ikke like lang; han var bare 114 da han var 5 år. Og 126 da han var 6 år. Hilsen første NN.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 min jente e 4 år og 98 cm høy :S e hun lav da? trodde hun var litt lang jeg
partyoffive Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Men noen vokser så det suser i bhg/barneskole også stagnerer det en stund. Andre vokser plutselig masse i ung.sk./vgs etter og ha vært 'normal' hoyde så langt. Jeg var selv helt normal i hoyde. Plutselig i 8-9kl. stod jeg på bakerste rekke med guttene i klassebildene. nå er jeg 180cm. og veldig fornoyd med det! hoye jenter = få de inn i ballett!!! Om ikke annet for kort tid. Supert for holdning og selvtillitt! Flott og vre hoy hvis man er komfortable med det, og kan 'bære hoyden.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 HI her... Jeg var jo "unormal høy";- altså målene i overskriftene var mine ) Og jeg husker selv ting fra barnehagen og ellers hvor jeg hdde problem med høyden min..Ble alltid tatt for eldst,. min søster er to år eldre, men var nesten hodet kortere fra tidlig av. Jeg snakket dårlig frem til skolestart, og ble vel tatt for litt dum av mange,- fordi jeg var så stor, så dårlig til å snakke samt at folk forventet jeg kunne ås mye mer enn hva jeg faktisk kunne, da de trodde jeg var 6 i stedet for 4 og 8 i stedet for 6 osv..... Jeg slet gjennom hele skoletiden, for ikke var jeg bare høy, jeg var lubben i tillegg... Var 180 da jeg ble konfirmert jeg, så jeg vokste fra meg tidlig,- men rakk jo likevel og bli velidg lang da..Og jeg håper for lillejenta sin del a hun ikke bli lenger enn max 175..Kan ikke huske en god ting med å være så lang som jeg var da jeg var yngre...Klær er vanskelig å finne, menn er vanskelig og finne og man føler seg sett selv på dager man IKKE vil bli sett... Men hun har nå begynt på dans, og håper det uansett gjør underverk for holdningen hennes fremover..den er bra nå, men det kan jo skli ut- Er komfortabel på høyden min nå altså, men irriterer meg GRØNN over at ingen her i et av "verdens lengste land" ( om vi tenker på snitthøyde på befolkning) ikke kan få inn klær som passer jenter over 175, mer eller mindre....Samboer på 190 har også vansker noen gang, men ikke fullt like mye osm meg....HAn finner i det minste noe der de har litt dyrere manneklær....Men dameklær..Ikke snakk om... Hadde jeg vært modelltyn/kleshenger hadde jeg allitds kunne "smette" inn i noen klær, men ,med 180 OG former så går det ikke....
Fire småtroll Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Er omtrent som målene til gutten min, men har er jo gutt da.. Likevel er han av de høyeste i klassen. Nå skal han opp i 3.klasse og er 140 cm.. Jeg var også høy på barneskolen, og fryktelig tynn, så ut som en vandrende lyktestolpe. Men bortsett fra kallenavn som sugerøret og strykebrettet (kom sent i puberteten) kan jeg ikke huske noe negativt med det. Jeg sluttet å vokse ved konfirmasjonsalder, så jeg ble ikke så veldig høy, er 174 cm og det er akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå