Gå til innhold

Hvor mye har dere utbetalt i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 23 000 utbetalt(inkl alt), hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn: 15 400 kr.

Barnetrygd: 1900 kr. ca.

Barnebidrag: 2 200 kr.

Stønad til barnetilsyn: 1 400 kr. ca.

= 23 800 kr.

Skrevet

Nå kommer jeg til å ha 34 000 utbetalt fremover, alt inkl.

Skrevet

Siden det varierer veldig hvor masse jeg jobber har jeg tatt gjennomsnittet og da har jeg ca 21000,- inkl. alt.

Det er uten bidrag. Har ikke søkt bidrag.

Skrevet

utvidet barnetrygd 2910

barnebidrag 1 barn 1200

barnebidrag 2 barn 1800

lønn etter skatt 25 500

sum 31 410,-

forutsatt bidraget kommer inn- har tvangstrekk på yngste...

Skrevet

wow..!

så mye dere tjener da!

hva jobber dere med? 100%?

kan man f.eks velge å jobbe mindre og dermed få OS?

Skrevet

...man trekker vel mindre skatt som aleneforeldre?

Skrevet

29000kr utbet, får bidragsforskudd på 2000kr totalt for 2 barn intet bidrag fra far, får ikke utvidet barnetrygd ennå(far nekter å underskrive separasjon), får kontantstøtte for 1 barn (3300kr) som faller bort neste mnd

Skrevet

akademiker, jobber 100 %

Skrevet

må si det frister å bli alenemor!!!

Skrevet

28000,-. Men har bare barnetrygd i tillegg til lønna mi, så tjener pengene mine selv :)

Skrevet

Hvorfor det white lady?

Skrevet

Sjelden jeg svarer på innlegg, men nå bare måtte jeg. De fleste her har jo mye mer utbetalt enn jeg og samboer har tilsammen. Å vi er 2 voksne og 1 barn som skal leve på det. Forstår ærlig talt ikke hva alene foreldre klager på.

Skrevet

Jeg er alenemor, men jeg kjenner ingen aleneforeldre som har klaget! De er som oftest veldig takknemmelige for det de får. Det er det at man må forsvare seg for sånne som deg som gjør at noen innlegg kanskje får en litt dum vri!

I tillegg så har de som har svart her jobb! Alt dette er ikke støtte og stønader om du trodde det.

Det en aleneforelder kan søke på i støtte er: Overgangsstønad: 11800 kr. (tror jeg den har blitt nå sånn ca.) Dette er en stønad man kan få i 3 år. Men den reduseres når man får annen inntekt.

Så får vi en barnetrygd ekstra.

Hva gjør at det er så fett å være alene? Mange aleneforeldre jobber de også! Å de som ikke jobber har en annen situasjon igjen.

Misunnelsen lenge leve..

Skrevet

Poenget er at da har dere for lav inntekt til å være 2. Kanskje aleneforeldre bare er lurere i valg av jobb, NN 22:47?

Hadde jeg hatt en mann med noenlunde samme inntekt som meg, så hadde vi da hatt ca 50-60 000 utbetalt. Og DA snakker vi inntekt, da!;)

Så det å misunne aleneforeldre, blir bare teit. Skaff deg en bedre betalt jobb, du. Ikke bruk tiden på å misunne aleneforeldre.

Tro ikke at alle her inne får så mye støtte fra staten. Det er bare de aller første 3 årene etter brudd. Eller kanskje 5 år om en tar utdannelse. Men da er det bare snakk om 13-14000 en får mer enn par fra staten. Og da lever en på dette. Et par har vel mer enn det, eller så er de bare dumme i hodet som gidder fortsette i den jobben.

Skrevet

Ca 25 000 med lønn, OS og barnetrygd.

Skrevet

Jøss så my folk får her da..

Permisjonspenger 80% 10.000,-

Os 3.000,-

Bidragsforskudd 1.250,-

Barnebidrag 1.940,-

Tilsammen 16.190,-

Går akkurat hver mnd.

Til dere som bare må kommentere med en spydig kommentar/eller som allerede har gjort det:

Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av å dømme/ikke dømme alenemødre. Istede for å snakke dritt om oss (som mange her inne gjør) så ta det heller opp med den det gjelder eller kommenter til den personen som klager.

Er så mektig lei av å lese "hva er det dere klager på" og alle lignende kommentarer.

-Live

Skrevet

Lønn ca 14000

Os ca 5500 (inkl stønad til barnetilsyn)

Bt 2000

BB 2000

Så ca 23/2400 i mnd. Da skatter jeg 36% og får stortsett igjen 40-50 000 på skatten:D

Skrevet

Sjelden jeg svarer på innlegg, men nå bare måtte jeg. De fleste her har jo mye mer utbetalt enn jeg og samboer har tilsammen. Å vi er 2 voksne og 1 barn som skal leve på det. Forstår ærlig talt ikke hva alene foreldre klager på.

Anonym

Da burde dere vel strengt tatt få dere nye jobber. Er det mulig å tjene SÅ lite i dette landet da??

Herregud så talentløst.

Skrevet

Jeg har 30000 utbetalt, 4 barn. Det er ikke så mye. Husk dere som syntes alenemødre tjener så bra, det er ofte vanskelig å kunne jobbe 100%. Jeg er sykepleier og turnus er veldig vanskelig å få til. Jeg er alene om alt, all nattevåk, alltid tidlig opp om morgenen etc. Men når det er sagt savner ikke samboer, ønker vel heller å treffe en som elsker meg og som jeg elsker.....vet litt vanskelig med 4. Det er ikke noe mer OS om du har 1 eller 5 barn. Det er også varierende hva man får i barnebidrag, jeg får 10000 for 2 barn, samme barnefar, og 4000 for de 2 andre. Så det er ikke at det er så gunstig å bli alene, det kommer litt ann på hva du har avlet med også. Noe av det mest idiotiske jeg leser her inne er stolte alenemødre som ikke tar imot bidrag...det er til barna ikke deg..brødhodet.

Skrevet

Jeg har ikke søkt om barnebidrag. Det er ikke fordi jeg er stolt eller fordi jeg ikke synes jeg trenger dem.

Det er fordi jeg vet at da kan ikke x-en sitte med eiendommen som vi hadde sammen. Jeg synes det er verdt masse at han har det godt, at han bor i nærheten og målet mitt er ikke å ødelegge for han.

Jeg mister kontantstøtten og småbarnstillegget om 1 år, og må nok søke om det da. Hvis jeg ikke har fått meg en godt betalt jobb.

Skrevet

ca.19 000 akkurat nå. men det blir forandring neste mnd når jeg begynner å jobbe litt igjen. vet ikke helt hvor mye det blir da.

Dette inkluderer os, bidragforskudd for 2 barn, kontantstøtte for et barn, barnetrygt + småbarnstilegg.

Største har barnehageplass så håpe jeg får jobbet nok til å få godkjent støtte til barnepass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...