Gå til innhold

Bør gravide vaksinere seg for svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spesifikt om svineinfluensa, men gravide bør da ikke vaksinere seg uansett såvidt jeg vet.

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke ha en vaksine som ikke er blitt testet ordentlig for bivirkninger - og iallefal ikke i forhold til svangerskap....

Skrevet

Generelt sett bør man vel vaksinere seg 3 mnd før et svangerskap, tror ikke gravide får vaksiner.

Skrevet

Ja det er helt riktig Smilet72. Men vaksinene kommer ikke ut før tidligs i november, så litt sent,men blir man smittet skal visst tamiflu virke enn så lenge.

Skrevet

Vaksinen er overhodet ikke testet på gravide, så jeg tør ikke utsette babyen for den risikoen.

Skrevet

Gravide bør vel ikke få vaksiner, men de sa i nyhetene for noen dager siden at gravide og syke ble prioritert først da de snakket om vaksiner

Skrevet

Jeg måtte ta en stivkrampesprøyte i uke 9 pga jeg ble bitt av en hund. Ville egentlig ikke ta noen vaksiner, men den skulle ikke være skadelig, og jeg tenkte det var mindre risiko for at noe ville skje med barnet pga vaksinen enn av å kanskje bli smittet av et hundebitt.

Men ville ikke tatt noen flere vaksiner om det ikke absolutt måtte være nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...