Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Vi har besøk av min manns to barn.Den ene er 11 år og veldig stille og "tafatt". I dag skulle jeg rydde noen klær inn på rommet der han sover. Plutselig så ser jeg at i bunnen på en tom ryggsekk av hans (sekken stod helt åpen),lå to av min sønns Playmo ting. Ikke store ting, men to små. Jeg har nå tatt de og fjernet de fra sekken hans. Men,bør jeg si noe til min mann eller sønnen hans? Sønnen ser jo at de er borte, og jeg håper det "skremmer" han nok til å ikke rappe mer. Har min tvil om at min mann i det hele tatt ville trodd meg om jeg sa det.... Jeg bør kanskje bare la det ligge,og heller følge litt med på 11-åringen, hva syntes dere?? Stjeling er det verste jeg vet,og det gjør meg så forbannet....Selv om det bare var to små ting,så irriterer det meg....
millie+2klumper Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Hvor gammel er sønnen din? Kan jo være at det er sønnen din som har puttet de ooppi sekken hans da?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Du skal håndtere det nøyaktig slik du ville med ditt eget barn. Om du hadde hatt litt innsikt så hadde du forstått at det ligger noe bak her. Antagelig sjalusi mot din sønn som slik jeg tolker det får bo med pappaen til stesønnen din, mens han selv bare får komme på besøk. Det forklarer også at tyveriet virker heller vilkårlig. Det er også mye større sjangs for at din mann vil tro deg om du legger det frem som at du er bekymret for stesønnen, mer enn å "angripe " den fæle stebroren som stjeler fra lille duttebassen til mamma. Ta det ansvaret du har som voksen heller enn å gjøre stesønnen din til et problem.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 HI her. Sønnen vår er 5 år. Det er nok ikke han som har lagt de oppi, iom at de satt i 2.etg å lekte, sekken stod i 1.etg. Dessuten fortalte min sønn meg at han hadde ryddet all Playmo`en helt alene. Han hadde også sagt til meg om han hadde gitt de til 11-åringen,men min sønn er veldig glad i Playmo `en sin, så han hadde ALDRI gitt bort to av sine "elskede" Playmo ting.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Altså, det største problemet jeg ser her er at du ikke føler du kan ta dette opp med mannen din. Jeg og min mann har et felles barn og et på vei, jeg har en sønn fra tidligere. Vi samarbeider like godt ang han fra tidligere som med vårt felles barn, og _snakker sammen_ om evnt. problemer! Hva dere skal gjøre får dere finne ut sammen, mener nå jeg. Først ville jeg uansett vert sikker på at det ikke er som hun over sier, men det er jo og noe mannen din og du kan finne ut sammen. Si f.eks: jeg fant dette i sekken til *******, jeg vet ikke om mitt barn har lagt det der, eller om han har tatt det. Så om du kan snakke med din sønn, han men sin, eller om dere tar en prat alle fire får du og mannen din bli enige om
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 syntes mange legger veldig "dype" ting her om hvorfor han stjeler osv. Det kan jo rett og slett være at han hadde lyst på de to små tingene,og derfor tok han de bare. Jeg syntes du bare skal følge litt med, og skjer det igjen, så må du ta det opp med mannen din.
Miss Misantrop Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Det kan hende 5 åringen puttet de i sekken. Det kan hende 5 åringen ga dem til 11 åringen. Det kan hende 11 åringen lekte med dem og glemte dem i sekken. Det kan hende 11 åringen tok to playmofiguer. Jeg ville ha sagt til 11 åringen at jeg fant figurene i sekken hans og spurt han om det. Skjønner du på han at han tok dem ville jeg ha foreslått at en annen gang han har veldig lyst på noe burde han komme å spørre så kanskje vi kunne finne ut av det sammen. Så villle jeg ha gitt han en god klem og sagt at han ikke skulle tenke noe mere på det.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Enig med MM her. Du skal iallefall snakke med 11 åringen. Ta det opp med han. Så slipper du å gå der og mistenke han, og så er det ubegrunnet. Da er du isåfall veldig stygg mot 11 åringen! Og er du sikker på at dette ikke er 11 åringens egne leker, tatt med hjemmefra?
-Hengebuksvinet- Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Synes dette bærer litt preg av heksejakt... Må ærlig talt innrømme at jeg nok ikke hadde lagt merke til det om stesønnen min gjorde det samme. Med tre barn i huset, som i stor grad deler på lekene sine, er det vanskelig å holde oversikten. Om stesønnen har lånt lekene, er det virkelig noen stor sak? Her var vi bort i at en av ungene hadde tatt 200 kroner av den andre, men vi kaller han ikke tyv av den grunn. Han trengte bare rett og slett litt veiledning på hva som er mitt og ditt. (Han var da litt yngre, men uansett). Og er det ikke mer sannsynlig at det er småtten som har stappet disse figurene oppi en tom sekk? Sånt kunne godt min 4 åring ha gjort med sine leker, spes om hun likte dem godt. Hun ser jo enormt opp til storesøsknene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå