Kystrøya Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Og vil fortelle litt om hvordan det fungerer, hva man snakker om, hvor mange timer dere hadde, om problemene løste seg etterpå osv?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Nei, men har tenkt tanken i årevis. Vi bare 'hangler' videre. Tror man kan kontakte fam.vern kontoret? Kanskje et sted og begynne? Min mann er så lite engasjert, og jeg blir opgitt over at det evt. er jeg som må 'ordne alt' slik at han evt. bare kan komme til avtalen. Han er jo enig, gidder bare ikke engasjere seg videre. også er ting greit en periode, også tenker igjen at vi burde gå. Skal se om du får noen gode tips her jeg kan 'stjele', he-he.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har ikke, men kjenner to par som har gjort det. De sier vel noe sånt som at det er nyttig der og da, men at de fort går tilbake i samme spor. Er vel gjerne det som er problemet for de fleste. Her er en metode jeg syns funker bra i parforholdet: Husk at du er halvparten av forholdet. Dvs at forholdet kan bli 50% bedre om du gjør alt som står i din makt for å bedre det. Sannsynligheten for at han også bedrer seg er stor dersom du gjør alt det du kan. Dette fører nødvendigvis til at du må svelge noen kameler, men det er forhåpentligvis forbigående. La meg ta et eksempel: Mannen din gjør ingenting i huset og du kjefter på han og sier han aldri hjelper til med noe. Han går i forsvar og gjør iallefall ingenting. Prøv da i en periode å ikke si noe på hans manglende innsats. Vær blid og hyggelig, og husk å ros han for alt han gjør som er positivt. Ikke kommenter det negative. Se om ikke han da vil begynne å bidra mer. Fordi han har en kone som ikke kjefter, og som han derfor får et mer positivt syn på, og derfor får lyst til å glede. Litt banalt eksempel, men du forstår sikkert hvor jeg vil. De fleste par som har levd sammen en stund går i de samme fellene gang på gang. Da må gjerne den ene gi seg først. (om det er svært alvorlige problem dere sliter med funker selvsagt ikke dette på samme måte).
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Gikk på fvk, ca 10 ganger, alene først, og så sammen etterpå.Fikk hjemmelekse med en svær bunke skjemaer å fylle ut om oss selv, drømmer og mål, verdier, oppfattelse av deg selv og ditt forhold, sterke og svake sider. Så snakket vi om dette alene med terapeut, og så sammen timen etterpå. Var dritskummelt, men nyttig! Klargjorde hvor problemet lå, og hvor vi hadde ulikt syn på hva som var bra og dårlig.. Jeg liker ikke å snakke med fremmede om følelser, men fikk en aha-opplevelse, om hvordan jeg hadde stivnet i et fastlåst mønster, og han pushet meg til å prøve å være mer selvikker og stolt av meg selv! Vi fikk max ut av det, og holder ennå sammen ett år etterpå Har nå vært sammen i 11 år, og ser på hverandre med nye øyne, motgang gjør deg sterkere! Ring fvk imorgen, bedre å forebygge enn å reparere! Og etter at vi var der (offentlig problem kan man si..), så sier mange jeg kjenner at de har vært der også, så det er veldig vanlig!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Virker som mange av oss her inne har problemer med sviktende innsats av samboer ang husarbeid eller hjelp med ungene. Jeg liker poenget til henne oppi her, med å bite tenna sammen. Jeg har laget mitt eget system. Jeg gjorde alt, klagde aldri og etter hvert så begynte han og gjøre små ting. Som regel hver dag som han hadde gjort disse små tingene så ga jeg han vill og god sex før vi la oss. Han ble sjokket første gang og forstod ingenting. Men la seg med et stort smil. Men jeg tror han forstod tegningen, for nå har jeg endt opp med at han gladelig tar alt husarbeid hehe. Han får ikke belønningen hver dag lenger da, men oftere enn 1 gang i mnd som vi hadde det før. Sier ikke at dette er et sunt system men det fungerer helt fint for oss. Vi har faktisk et bedre forhold nå enn hva vi noen gang har hatt. For nå har vi bedre enn hva vi noen gang har hatt det. Sorry for at det ble så langt og kjedelig, men ville bare fortelle om hvordan vi har taklet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå