Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Noen som har tips til hva som er moro/gøy/interessant? Begynner å jobbe på småbarnsavd (1-3 år) om 1 mnd, og samlingsstund er noe jeg sliter med... I tillegg har jeg bare jobbet på stor avdeling tidligere, og dermed håper jeg at jeg får noen innspill:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Vi hadde en liten boks med forskjellige små gjenstander oppi; f.eks en ku, en bil, et troll, en sau osv- og så var poenget at man lot barna trekke en gjenstand (f.eks sau). Og så var det å spørre hva er dette for noe da, og hvilken sang er sauen sin? Så sang alle bæ-bæ lille lam sammen osv osv..
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 - "Kims lek" Ha 4 forskjellige gjenstander for så å ta bort en og en under et teppe, så skal barna gjette hva som mangler - En "pose" med forskjellige gjenstander som gjenspeiler sanger som barna trekker og dere synger om... - Lese en liten bok - spille instrumenter imens dere synger forskjellige sanger etter barnas valg - telle alle barna - spørre dem om hvem som er borte for å gjøre dem klar over det - ha bjørnen sover - "farge-samlinger" en farge hver samling over en periode, der du viser f.eks grønne klosser, grønn farge, grønnt tre o.s.v... Jobber også på småbarnsavd. og det er kjempe koselig
ny vestfold Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 kle deg ut og ta med barn på eventyr reise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå