Gå til innhold

12+3 og allerede bekkenplager... normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt det i snart 2 uker, trodde først jeg hadde fått en strekk i en sen, men det gir seg ikke, det sitter heller ikke i hofta, har litt hofte plager fra før, er det normalt å få bekkenplager så tidlig? håper det blir litt bedre når jeg går ut i ferie til uka for da slipper jeg å gå på det harde butikk gulvet hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ja det er normalt. Fikk bekkenplager før testen slo ut. Er 12+2. Hadde bekkenløsning med de 2 andre også, siste fødsel var for 12 år siden. Ikke no godt i d hele tatt.

Skrevet

godt jeg ikke er unormal da. fikk du plagene så tidlig i de andre svangerskapa? jeg er førstegangs, så skal innrømme jeg bekymrer meg for hvordan det blir senere i svangerskapet når jeg har fått plagene så tidlig.

Skrevet

Husker ikke helt med nr 1, 15 år siden,men med nr 2 var det merkbart fra 4mnd. Fra 5 mnd kunne jeg ikke snu meg ved egen hjelp i senga. Gruer meg til å se hvordan det går denne gangen. Vi får bare ta det med ro. trene forsiktig,ikke løfte,osv

Skrevet

hoff håper det ikke blir så ille. men merker at enkelte dager er værre enn andre. frykter å ende opp med krykker, sykmeldt eller ennå værre sengeliggende uten å klare å komme opp uten hjelp. men men, trøste meg med at er ikke sikkert det blir så ille selv om det starter tidlig. krysse fingrene for det i hvertfall. hehe. håper ikke du får for mye plager utover heller,

Skrevet

Jeg hadde svake bekkensmerter veldig tidlig, fra ca uke 5. 12+2 i dag. Men det ser ut til at det har gitt seg litt, så jeg er ikke sikker på at det var bekkenet.

Uansett ble det bedre av å kutte ut å gå så mye på harde gulv, og høye heler er bare å glemme.

Men har hørt at det er ganske normalt å få plagene tidlig. Kanskje det er lurt å snakke med legen og få øvelser før det blir for ille?

Lykke til i alle fall.

Skrevet

tenkte egentlig å ta det opp med legen når jeg var der sist, men følte at det ble for dumt å syte så tidlig. men hvis ikke det blir bedre i ferien, så får jeg ta det opp på neste kontroll.

jeg tror det er lurt å bevege seg, men jeg jobber i butikk, så går på harde gulv flere timer om dagen. og er på jobb og etter en lang dag på jobb det er værst. etter å ha jobba 11timer på lørdag, så var jeg helt ødelagt når jeg var ferdig, viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg pga smerter.

Skrevet

Jeg hadde bekkenplager i begge første svangerskap. Kjente bekkenprobleme komme tidligere og sterkere tidligere i svangerskap nr. 2.

Under 2. svangerskap fikk jeg tips om akupunktur. Det var noe som hjalp på meg! I tilegg kan akupunkturen hjelpe mota andre gravdiplager som vann i kroppen, leggkramper osv.

Kan ikke få anbefalt det varme nok !!

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Du bør ta kontakt med fysioterapeut/manuellterapeut og starte behandling allerede nå. Du bør også snakke med arbeidsgiver om tilrettelegging av arbeidsdagen din (det har du krav på som gravid), så du unngår de verste plagene, både nå og senere. Ikke gjør mer enn du klarer, unngå løfting, ta pauser ofte og bruk gode sko. Ingen høye hæler! Kanskje kan aktiv sykemelding være et alternativ? Da kan du jobbe i ditt eget tempo, og komme og gå som du selv vil. Kjempeflott når man er sliten på slutten av dagen og vil gå hjem før man blir sofaslakt.

Jeg fikk selv plager med bekkenet i uke 10, er førstegangs. Jeg har vært sykemeldt siden april, og humper rundt på krykker de verste dagene. Er nå 27 uker og ser veldig fram til å være ferdig! :-)

Lykke til og god bedring!

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Og ja, bevegelse er lurt, men helst i skog og mark, ikke på harde underlag. Å gå en tur om dagen er godt, så lenge man holder seg innenfor smertegrensa si :-)

Skrevet

eneste tilrettelegginga jeg kan få er å sitte i kasse 1, men vet av erfaring at når jeg sitter der har jeg konstant brennede smerte i skuldre, så vil gjerne vente så lenge som mulig. dagne blir uanssett bedre etter ferien, da det blir betraktlig mindre kunder slik at det er lettere å sette seg ned noen minutter på lager ol. jeg løfter og styrere endel, om har fått klar beskjed om å be om hjelp til løfting osv hvis jeg har behov for det, men er sjelden jeg ber om hjelp da alle har nok å gjøre nå på sommeren. så hvis jeg ber om hjelp går det utover ett annet sted i butikken, som igjen fører til sure kunder og mer stress. men som sagt bare jeg holder ut denne uka her, så blir det lettere med hvile og å få løfte hjelp osv på jobb.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Å ikke ta pauser eller be om hjelp til løfting er ren dumskap, for å si det rett ut. Hvis du vil ha vondt, så vær så god, men hvis det er sånn at du helst ikke vil ligge på sofaen resten av svangerskapet, er du nesten nødt til å sette dine egne behov først. Og du har KRAV på tilrettelegging, så hvis du trenger en pause, så skal du kunne ta en pause, uten at det går ut over de andre på jobben. Dette er din arbeidsgivers oppgave å finne en løsning på, og ikke noe du skal bekymre deg for.

Ellers håper jeg du har rett, og at det blir enklere på jobb etter ferien din :-)

Skrevet

Jeg startet med plager med bekkenet rundt uke 15. Egentlig begynte det tidligere, men det tok litt tid før jeg var klar over hva smertene skyldtes. Jeg har dessverre ikke lært, så det er først nå jeg har roet ned tempoet og stilt krav ovenfor arbeidsgiver. Dette har lettet dagene mine og jeg føler nå at dagene er mye bedre enn de var tidligere.

Samt at jeg også har gått til anskaffelse av bekkenbelte, http://www.ronda.no/3.html. Fikk levert bekkenbeltet dagen etter at jeg bestilte det, helt fantastisk. Hverdagene mine har blitt mye bedre etter at jeg går med dette beltet fast. Nå orker jeg faktisk å gå en tur etter jobb, før lå jeg bare som en slakt på sofaen.

Er nå i uke 21 og håper at jeg slipper unna de værste smertene ved at jeg har begynt å lytte til kroppen min :)

Skrevet

Heihei

Har det jeg å..er 12+3

Jeg fikk det me 2 barnet mitt like tidli,og da var det jente..

Når jeg ventet gutten min fikk jeg ikke bekkensmerter før på slutten..Har det igjen nå samt alle de samme like svangerskapsplagene som me jenta mi,så kansje det er en liten prinsesse til:)

Klem

Skrevet

Fikk bekkenløsning på slutten med førstemann, og merket stikninger i bekkenet allerede for flere uker siden. Er 14+1 i dag. Er spent på hvordan det vil gå på jobb etter ferien (jobber i barnehage) og om jeg blir mye plaget utover høsten.

Har foreløpig tatt det rolig, og gjør minst mulig av aktiviteter jeg vet gjør det verre (som gulvvasking og støvsuging).

Skrevet

eelis+guttespire...

noen ting gjør jeg selvfølgelig ikke lenger, jeg går ikke i gardintrapp for å hente varere på topphylle, klatrer heller ikke i hyllene. og jeg løfter ikke veldig tunge ting. men hvis jeg skal overlatte all løfting til andre, så gjør ikke jeg min jobb. og jeg vet jeg har krav på tilrettelegging, og alt det der. det høres kjempe bra ut og alt det der, men vet at sånn funker det likevel ikke på vår arbeidsplass. ei på jobben har vært sykmeldt lenge pga ryggen, og har papir fra legen at ho ikke skal løfte tungt og være i frukte, men det blir ikke tatt hensyn til, da sjefen mener at det at hvis ho ikke kan gjøre de ting får ho heller gå over på trygd. ble og mye sure miner for noen år siden da ei på jobb var gravid, ho ble til slutt sykemeldt for ho klarte nesten ikke gå. da ble det gjort ett stort nr ut av at graviditet ikke er en sykdom.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Det høres ut som at arbeidstilsynet trenger å ta seg en tur innom arbeidsplassen din. Sånn skal det jo ikke være, det høres jo helt fælt ut! Jeg håper alt ordner seg for deg da!

Skrevet

er mange ting arbeidtilsynet kunne rydda opp i, men vi vet og at så fort ardeidstilsynet er ute av døra bryter helvete løs, så alle bare biter seg i det og teller ned til sjefen går av med pensjon, er bare 2 år igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...