Gå til innhold

kan jeg gi ungen min på 9 mnd en hel egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvde en bit idag for å sjekke allergiske reaksjoner egget kan gi,det gikk bra,i mat for spedbarn boka står om at vi kan bruke egg som pålegg.Men tenkte å lage omlett og gi til sønnen fra imorgen,siden han ikke spiser mye av brødet og nekter å spise grøt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn elsker eggerøre og "Armeriddere". Tror ikke det er noe problem å gi han egg så lenge han liker det og ikke reagerer på det! Jeg tror at selv om en skal være forsiktig med mat en gir til babyer så må en nesten prøve seg litt frem og se hva som fungerer for den det gjelder! :D

Lykke til!! :D

Skrevet

Tusen takk for svaret.

armeridderes oppskriften: vispe 1 egg litt melk salt sammen og dyppe grovt brød i røret og steke deretter?

Skrevet

Jeg pleier å ha ost mellom to skiver og dyppe de i egg og melk ja, men det er utoli godt å ha litt sukker og kanel i stedenfor og lage en søt versjon, dog da uten osten seff! :P Det går som regel ned på høykant hos min pode! :D

Skrevet

nam nam det skal jeg prøve å gi min tass på snart 9 mnd!!

Skrevet

Det beste er jo at jeg egentlig lagde det til meg selv en morgen jeg var lite inspirert til mat! Fikk ikke fred da, og etter det var det ingen vei tilbake! :) Han er en smule lei av grøt så det var egentlig litt greit at han likte noe annet! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...