Gå til innhold

Tips til detaljer i bryllup!?!!? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg om ett par uker, og alt er igrunn ferdig planlagt, men så er jeg for det første redd for at vi har glemt noe, og i tillegg lurer jeg på om noen av dere som enten er gift eller har vært i bryllup, har snappet opp lure ting som dere kunne tenke dere å bruke når dere gifter dere eller angrer på at dere ikke gjorde selv??

Har fikset de store tingene, men detaljer er jo ofte like viktig, så tar imot alle tips me stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- engangskamera på bordet slik at gjester kan ta bilder der de sitter......altså spre noen rundt om på bordet evt bordene.

Skrevet

en liten bok som gjestene kan skrive hilsen i.

ordne EN person som har hovedansvaret for å ta bilder. Lag gjerne en liste over hva du vil ha bilder av:

f.eks.:

Borddekorasjoner

Brudebukett

Bruden/brudgom med venner/familie/forlovere osv.

Maten

osv osv

I et bryllup jeg var i hadde en venninne av bruden fikset en stor boks med kanskje 120 lys i. Hun hadde klippet opp 120 blanke kort og 120 trådbiter. Så kunne gjestene skrive en hilsen på kortene, surre det rundt lyset og knyte båndet rundt. Så når brudeparet kommer tilbake til den kjedelige hverdagen og skal tenne lys i mørket, så kan de ta lys fra den esken og lese en hilsen og minnes den fine dagen:)

Skrevet

korrekturles program i kirken mv - kjipt med feil tekst på sangen, trykkfeil osv der....

Skrevet

Veldig mange som har med digitalkamera. Så ta med en bærbarPC med kortleser, så kan gjestene legge inn bildene sine før de drar fra selskapet.

Hvis dere skal ta bilder ute sammen med gjestene, husk å gjøre det før middag evnt i pausen, etter middagen har det blitt for mørkt til å få bra bilder med helt standard fotoutstyr.

Skrevet

En kurv på toalettet med våtsevietter, spraydeo, tamponger, bind, strømpebukser,paraceter.

Skrevet

Vi hadde engangs kameraer rund om kring på bordene og det syntes jeg var veldig morsomt å se noen dager etterpå. Var mye jeg ikke fikk med meg som brud.

Hadde også en som gikk rundt og tok bilder også. Men han rakk ikke å se alt han heller.

Skrevet

- Gave oppakkere, du rekker ikke åpne en gave selv. Vi hadde to stk. som åpnet dem, de brukte ganske lang tid selv om det var et lite bryllup.

- Velkomstdrinker

- Toastmaster, eller andre som "fører" selskapet. Avtal hva den personen skal si og gjøre.

- Gjestebok

- Gavebok - de som pakker ut skriver ned navn og hvilken gave det er.

- Tenn lys før gjestene kommer

- Avtal med toastmaster hvordan dere skal mottas. Det vanligste er vel at alle gjestene samles utenfor med velkomstdrinken. Så ankommer dere.

- Skriv ned hva du ønsker av fotograferingen, sjekk ut steder på forhånd om dere ikke skal i studio.

- Champagne og 2 - 4 glass på kirke trappa

- Leier dere lokale? Sjekke at det er nok bestikk, vannmugger, serveringsfat og ikke minst kakespader.

- Prøve dekorer et bord, slik at du ser om du har nok pynt eller om noe må byttes ut.

- ta med tårepapir i kirka =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...