Gå til innhold

Simoduell ! Simo duo vs. Simo kombi ! Kom med DIN mening !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du har en mening om dette, kom gjeeeeeeeeerne med den :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Simo kombi rett og slett fordi jeg syntes det var mest praktisk å kunne løfte bagen ut med et sovende barn oppi fremfor å måtte ta av hele bagdelen som er på en duo vogn. Da vi kjøpte vogna bodde vi i leilighet og jeg ville ikke la minstemann bli stående igjen nede i gangen. Derfor falt valget på kombi. Dette var i 2001, og siden vogna er like fin nå som den gang skal den benyttes til nr 3 nå i oktober.

Venninna mi kjøpte først en brukt duo vogn.....bodde da i leilighet i 4. etg. uten heis og det gikk ikke lange stunden før hun kjøpte en kombi vogn så hun kunne ta med seg bagen opp på en litt enklere måte enn tidligere.

Skrevet

Ja det forstår jeg godt. Med min første hadde jeg 3 etg å gå, men hadde da Quinny med dreamibagen, som jeg bare bærte med meg opp. Nå derimot, har vi hus, og inngang rett ved bilen omtrent. Ergo det blir ingen bæring på den måten. Er så mange som sier at duo er så mye bedre da man har mye bedre plass til barnet når det er lite, samtidig så skryter alle de som ahr kombi av den. Så det er litt vanskelig å velge. Det er vel ganske stor plassforskjell som jeg har forstått. Til dyne og pose etc. eller tar jeg helt feil ?

Skrevet

Om du ikke må bære bagen ville jeg valgt Duo. Mindre slitasje på spørtsvognsdelen og bedre plass i dem begge.

Rent personlig ville jeg nok valgt en vesentlig mye lettere vogn, men av alternativene ville jeg valgt duo framfor kombi.

Skrevet

Takk for tips. Jeg er allerede eier av en Quinny Freestyle med dreamibag og sportsdel, så har en lettere vogn fra før av. Og savnet egentlig hele tiden det å ha en stor og god bagvogn med goood plass. Dreamibagen var jo så liten, fikk jo omtrent ikke en dyne oppi der. Er så mange som har kombi og mener det er bedre å kunne ta med seg bagen når ungen sover, mens en hel haug mener motsatt. Altså at det er bedre å ha bedre plass og heller bare løfte ungen ut. Hmpf vanskelig !

Skrevet

Jeg hadde SImo kombi til førstemann, for det var mest praktisk pga at jeg bodde i tredje etasje uten heis. Denne gangen har jeg kjøpt duo, for som deg har jeg flyttet til hus på bakkeplan og trenger ikke bære inn bagen. Kommer til å parkere hele vogna inne i gangen uansett. Liker at duo-bagen er større (har termin 1. sept. så det blir en lang sesong med voksipose i bagen for vår del), og siden sittedelen ikke er på hele tiden sparer man en del vekt.

Skrevet

Spørs vel om det ikke må bli en duo da ja gitt...må aldri bære vognen noe annet sted enn inn og ut av bilen uansett !

Skrevet

duo, fordi bagen er så utrolig romslig

Skrevet

Duo!

Så lenge du ikke skal bære bagen så mye så hadde jeg valgt den. Stor god bag og en del lettere i vekt.

Forresten så er det kjempe enkelt å klikke av bagen på duoen og.

Skrevet

Takk for innspill :)

Skrevet

ser du sikkert går for en duo, og jeg må bare si meg enig, den har jeg bestilt allerede:) hadde valgt kombi om jeg måtte bære bagen mye, men siden vi triller rett inn i gangen så har det ingenting å si.

tror vi blir veldig fornøyd med valget vertfall...gleder meg til å få den i hus i slutten av august:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...