Emil & Røra Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Sønnen min på tre år har klaget over vodnt i magen i sikkert en mnd nå. Han har tidligere hatt normal avføring men har i juni og juli hatt forholdsvis løs mage. Han sitter veldig lenge på do for å bli ferdig (det kommer jevnt og trutt, men lite av gangen). Han klager ofte over at han har vondt i magen (spes når han sitter stille) og peker hvor han har vondt (relativt høyt opp i magen). Noen ganger går han tydligvis rundt og er småsulten , men når han spiser sier han at magen hans ikke liker det. De siste ukene har han spist mindre enn før og er litt trøttere enn før (sover på dagen igjen, han hadde akkurat sluttet). Ellers er han veldig aktiv og glad. Jeg hadde matallergi når jeg var liten (sitrus) og er nå allergisk for hvete, soya og nøtter. Jeg håper ikke han også er det... Er det noen som har opplevd at "magesyke" sitter i så lenge? Noen tips om matvarer som jeg bør være obs på? Vet at foreldrene mine satt meg på diett og introduserte en og en matvare inntil de så hva jeg reagerte på. Er det noen som har gjort dette?
It's all about me Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jeg hadde bagynt med å kjøpe en cøliakitest på apoteket.
ny vestfold Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 laktose,eggeplomme og hvete er det småbarn oftes reagere på. siden du har hvete allergi ville jeg startet med å holdew han unna all mat som inneholder hvete,ikke gi helt glutenfritt..så prøv å holde unna melk,hjelper ikke det prøv ut sitrus,og det du nå er allergisk mot.
Emil & Røra Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Finnes det? Hva slags type test er det? Jeg måtte ta blodprøve hos fastlegen for å sjekke om jeg hadde det. Jeg har vist genet, men har ikke utviklet cøkliaki.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Det beste er å reise til legen og få henvisning til barnepoliklinikken og får dei til å ta prøver for å sjå om dei kan finna noko. Hvis du gjer det så må du ikkje holde han unna hvete, gluten og mjølk osv for da vil det ikkje slå ut på prøvene. Han kan ha nokon av dei over uten at det slår ut på blodprøver, sønnen min blei testa som 3åring men da hadde han hatt problemer sida han var baby.......hs reagerte ikkje på svingans vekt kurve, veldig opp og ned..... Han var pos på lakosebelastning på 1,5timer og det var satt av 3timer til testen...... Ta kontakt med fastlegen din og sei kva du mistenker og få henvisning, du må ta med ungen din til legen din først. God Bedring til sønnen din også håpar eg at dei finner ut av kvifor!!
It's all about me Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Det finnes je, men er veldig nytt. Da tar du en blodprøve fra fingeren og tester den selv. Hadde uansett tatt en cøliakitest, enten denne eller en hos legen.
Emil & Røra Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har nettopp vært hos allergilege med både han og datteren min. Jeg vet de testet ham på noen matvarer da, men ikke hvilke. Han slo ikke ut på noe. Bør kanskje få ham testet i forhold til gluten og laktose da.........
Emil & Røra Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2009 Da skal jeg sjekke om apotekene rundt i området her har det. Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå