Gå til innhold

Mammaen min skal ha ungene mine hele neste uke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjord sommer hadde hun sønnen min, de hadde da bare en 2 seter og det var snakk om å "byttelåne bil" Frem til hun så bilen! Sambo hadde drevet å slipt bort rust flekker, og hadde ikke rukket lakkering av bilen, så den var full i gråe flekker.

denne kunne hun da ikke vise seg i. neinei, tenkte jeg, sikkert lettere med en 2 seter, så dere alltid må planlegge og evnt. ta buss når dere er tra. Det var vist ikke noe problem å ta buss da...

Slo meg jo til ro med dette, frem til guttungen på 4 kom hjem å fortalte at han hadde sittet på bestemor sitt fang til tusenfryd. Jeg konfornerte mamma, og joda. Ungen hadde sitti på fanget hennes både frem og tillbake (1 times kjøring hver vei, ikke at det egentlig har noe å si) I dette øyeblikket vurderte jeg sterkt å nekte henne å ha han mere og sa dette til henne. Jeg setter ikke 100 krav om lover å regler, men ungene mine SKAL være sikre!

Da lovet hun at dette 'ALDRI skulle skje igjen! Nå har jeg og en datter på 10 mnd, begge skal på ferie til bestemor. I går kveld ringte hun og sa hun hadde funnet barnesetet hun brukte til min søn, framovervent, gammelt, men fempunkts. Dette får du ikke bruke sa jeg, da tiltet damen i vinkel! Dette var leid fra if, ikke noe kunne vert sikkrere??? Hun skal ikke sitte fremover, og hun har et flott maxicosi sete som er meget brukbart og ikke minst; trygt! Nei, hvordan kunne jeg være så frekk, og oppføre meg som om jeg viste så mye bedre enn forsikringselskapene og "alle andre" hun hadde jo tross alt hatt 3 unger, hun viste hva hun gjorde! Joda sa jeg, derfor får du ha dem, men når det gjelder bilsikkerhet har en god del forandrett seg på 20 år! Du har ungen i maxicosi'en eller du har henne ikke i det heletatt. Sa jeg bestemt, noe mer er ikke det å diskutere. da ville hun at jeg skulle kjøpe nytt sete før hun fikk henne, for det var alikevell påtide. Hun skal få nytt iallefal før jul, men akkurat nå har jeg ikke råd, hun har heller ikke vokst ut av det hun har så ingen behov for det heller. mamma ville tenke på dette, om hun kunne bruke det "lille, ukomfortable, farlige" bilsetet som hun mener om det. Og nå vurderer jeg å holde ungene hjemme. Om ikke jeg skal sitte på nålepute i en uke. Eneste er hva dette gjør med elstegutten, som gleder seg til sommerferie med bestemor og bestefar!

Kjære snille dere, hva gjør jeg nå?

Jeg rikker meg iallefal IKKE, så det er sagt. Jeg mener bestemt at jeg ikke er kravstor eller vanskelig, da hun får med seg et bilsete til ungen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener du har helt rett selvsagt. DINE barn skal sikres slik som du mener er best i bil.

Men skal datteren din på 10 mndr være borte fra deg en hel uke?? Er ikke det litt lenge??

Skrevet

Reagerer mest på at hun skal passe ungene så lenge...

Skrevet

De bor ikke mer en 5 min unna å gå, så det blir nok til at jeg titter innom innimellom. Og kjenner jeg mamma rett kommer lille hjem å sover en natt eller to:p Mamma blir sliten av nattevåk;)

Ordentlig borte blir de i 3 dager, da skal de til kristiansand. Jeg vurderer fortsatt å ha lille hjemme da, for ser ikke hva hun skal på sabeltann show osv å gjøre;)

Vi får se hva det blir til, vi er iallefal hjemme, og kommer ikke til å ikke se henne hele uken:p

HI

Skrevet

"Reagerer på at hun skal passe ungene så lenge "

Joda , flotte svar du får HI. Du har all rett til å kreve riktig bilsikring, syntes ikke du er vanskelig i det hele tatt.

Skrevet

OK :) Da skjønner jeg ;) Deilig å kunne gjøre det slik i ny og ne da:)

Men jeg hadde krevet at de brukte din bil med 5 seter og med dine bilseter som er fastsatt i bilen av deg. En 10 mndrs gammel baby kan da bruke 0+ sete de. Det er jo beregnet opp til 13 kg eller 1 år. Alt ettersom hva som kommer først;) At de sitter trangt i sete er ikke farlig så lenge de ikke for lange i ryggen slik at hodet er over toppen av sete.

Sett krav. Dine barn, dine regler ang sikkerhet!

Hilsen første annie

Skrevet

Synes du har helt rett angående bilsikring. Det er dine barn, og som sagt så har veldig mye forandret seg på 20 år :)

Ei uke kan vel barnebarnet være sammen med besteforeldrene! :)

Skrevet

Synes du har helt rett angående bilsikring. Det er dine barn, og som sagt så har veldig mye forandret seg på 20 år :)

Ei uke kan vel barnebarnet være sammen med besteforeldrene! :)

Skrevet

Vi har en biomor som krever at vi skal bruker bakovervendt sete, men vi gjør det ikke for det. Hun har til og med sendt med bilsete. Vi nikker og smiler, men setter det pent i garasjen og bruker vårt eget forovervendte bilsete.

Greit at det skal være tryggere med bakovervendt sete, men ikke er det plass i bilen og er heller ikke interessert i en unge som spyr ut bilen vår (noe som visstnok skjer ganske ofte i biomors bil).

Synes dog at du HI må ha mulighet til å ta de valg du ønsker å ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...