Gå til innhold

vansklig valg..(ang barnevogn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er sååå vansklig å bestemme meg for hvilken vogn og vognpose jeg skal ha..Men tror jeg ender opp med brukt vogn og ny pose.Først ville jeg ha simo,så emmalungja ,men nå lurer jeg jaggu meg på om jeg skal ha en brio..Liker best uteende på den, etter simo ,men simo blir aaalt for stor å tung..Noen som har erfaring med brio happy duo og hva koster de ny i butikken ? Fant en 08 mod på qxl til 3000 kr ..er det mye?

Hilsen en som blir mere forvirret, jo mere man kommmer inn i denne barnevognverden..;)

P,s er det plass med en voksipose i den??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valg av vogn er ikke lett nei. Du bør tenke igjennom hva vognen skal brukes til:

- skal du mer på tur utendørs, evt skogen, enn på shoppingsentere? Isåfall ville jeg gått for luftfylte dekk (som demper litt) og ikke nødvendigvis svingbare hjul - dette er viktigst på butikkene.

- når fødes barnet? Blir et et barn som skal ligge i bagdelen hele vinteren bør bagdelen være stor så du får plass til voksiposen el. en annen pose.

- kan man snu kjøreretningen? dette synes jeg er viktig da. I starten når ungen settes i setet bør de kunne ha øyekontakt med foreldrene. Det er også en fordel å kunne snu kjøreretningen etter sola.

- kommer dere til å satse på søsken i nær framtid? isåfall kan det være en ide å sjekke om vogna kan ha søskenbrett (sånn til å stå på) (tror bl.a brio sing ikke har denne muligheten).

- Hvor lett trenger vognen å være? tenker litt at jo tyngre, jo stødigere (mulig jeg tar feil). Skal den bæres fra 1.etg i blokka til 5 etg daglig bør den ikke være tung.

- Hvordan er det å bære bag-delen? Den bør kunne bæres i kalesjen eller i stropper på siden (min har ingen av delene så jeg snakker av erfaring).

Skrevet

Takk for råd:)Er en del å tenke på ja:)Er det noen andre her som har erfaring med brio happy duo ? Jeg har termin i november..

Skrevet

Helt enig, utrolig vanskelig å finne vogn. Vi vurderte også Simo og Emaljunga men synes de er veldig "kraftig" og tung (ikke minst). Så i dag bestilte vi en Brio Happy duo :-) En mye nettere og lettere vogn. Kosta rundt 7000,- Gleder oss til å få den i hus :-)

Skrevet

Å så deilig å ha det i boks:)Erredd jeg aldri greier å bestemme meg så jeg ender opp uten vodn(hehe) enda jeg begynte tidlig å orientere meg..

Når har du termin da? og hvordan vognpose skal du ha i den?

Skrevet

Har vært der, ja :-) Mange vurderinger å ta. Noen elsker en type vogn, men nestemann hater den samme vogna. Ikke lett å vite som førstegangs da, nei... Har ikke bestemt pose enda, det blir neste steg... Har termin 6. oktober, så har forhåpentligvis litt tid på å bestemme meg.

Skrevet

Har du vurdert Bogaboo Cameleon? Veldig anerledes enn de vognen du nevner, men verdt å gi den en titt. Vi valgte den til nr. 1 og er super fornøyd, og kommer til å bruke den igjen til nr. 2. Veldig lett å kjøre, kommer frem overalt med svingbare forhjul. Bagen kan settes begge veier. Den veier rundt 10 kg. Og super enkel å ha med i bil. Mannen min sa at den var litt vel femi for ham, men han vil heller ikke bytte. Han ble veldig glad i vognen han også. Minuset jeg har funnet med vognen er at det er litt lite plass under. Uansett, lykke til med valget. Knall kjekt å få vognen i hus. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...