Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Skal begynne på bachelor øk.adm til høsten, noen som vet sånn ca hvor mye bøkene koster?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jeg tok øk.adm for mange år siden, men husker ikke helt hva bøkene kostet. Husker at en måtte ha en god del ektrautstyr i tillegg til bøkene. Feks. en knallgod kalkulator som kostet ca.1000. Den måtte lage grafer, og var så godt et hjelpemiddel at jeg angret ikke et sekund. Akkurat der bør du ikke tenke billigste alternativ, for du får så mye gratishjelp. Det varierer også litt fra semester til semester, for noen fag har bare kompendier, mens andre har flotte, dyre bøker med engelske bøker i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Du kan jo ta og sjekke det ut på bokhanderl på nett, så vet du sånn ca. Ev så kan du møte opp på skolen din, er mange oppslag på brukte bøker til salgs fra de som er ferdigutdannet eller 2.års studenter...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 dytter litt.. får ikke sjekka det ut i bokhandel for jeg har ikke fått noen pensumliste enda
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 mitt råd er at du ikke drar rett på bokhandelen og kjøper alle bøkene. Vent til forelesninger har begynt, da får du ofte gode tips om hvilke bøker som er et "must" og hvilke du ikke trenger like mye. Kjøp brukt det du får tak i. Og er det en lesebok du trenger litt, men ikke så mye, så lån den på biblioteket. Skolebiblioteket har som regel de fleste pensumbøker, men jeg fikk tilogmed fjernlåne pensumbøker fra folkebiblioteket, og da fikk jeg ha de ganske lenge om gangen... (er en grunn til at man har tatt dette studiet, hehe...)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 hm... kanskje svare på selve spørsmålet også... Hva alle bøkene kostet som nye har jeg ikke oversikt over, men det er i alle fall snakk om noen tusen ja... 2-3000 er nok ikke urealistisk... og det er kun for ett semester...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Jeg gikk bedriftsøkonomi for noen år siden , kjøp det du kan brukt for å si det sånn, bøkene er ganske dyre og man må jo kjøpe nye bøker for hver gang man begynner med nye fag. Jeg lurer på om jeg brukte rundt 6000 kr på bøker det første året og da kjøpte jeg brukte bøker i 3-4 fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå