V.A.B Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 jeg får innmari vondt av å ligge/sitte på rygg, og har ikke tenkt å ha epidural. kan jeg regne med å greie å stå?
cakes Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 jeg har samme problem, pga kraftige bekkenplager, og hadde tenkt til å stå forrige gang, men lillegutt kom så fort så jeg ble liggende på rygg allikevel. det skjedde første gang også. jeg klarte fint å stå egentlg, det var ikke rier som gjorde at jeg ble liggende, men hadde jeg stått så hadde jeg spjeret, jordmor måtte holde tilbake hodet rett og slett. denne gangen skal jeg føde i vann, jordmor anbefalte det veldig.
V.A.B Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2009 revner man lettere om man står altså? jeg synes det høres så greit ut, jeg får fnatt ved tanken på ligge/sitte, epidural, vann, akupunktur osv. gruer meg en smule ja.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Hos meg gikk fødselen så raskt forrige gang at da jeg måtte opp av badekaret etter 45 min pga at jeg ble for varm og kvalm, og jordmor bare skulle registrere riene, fikk jeg pressrier og ikke noe annet valg enn å ligge der på rygg.. Jeg prøvde å si til jordmor at jeg ville endre litt på stillingen, men hun avfeide meg bare med at alt gjorde vondt nå uansett, så det ville ikke spille noen rolle.. Synes det var litt kjipt, men var inne i min egen storm og brydde meg ikke så mye likevel.. Har lyst til å prøve meg i vann neste gang, om vannet bare kan holde rett temp og ikke bli så j%&& varmt.. Datteren min ble faktisk født med feber pga det..
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Nr 1: klassis halvsittende med bena opp Nr 2: På kne lent mot sengen Nr 3: Liggende på siden hvor barnepleier holdt øverste beinet litt opp Alle 3 fødsestilingene var perfekte til de forskjellige fødslene. Jeg ville ikke planlagt fødestilling på forhånd! Ta det som det kommer, der og da merker du hva som er mest riktig for deg i akkurat den fødselen :-)
Lykkelig g~g~j Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 på huk mot sengen. Prøvde alt mulig for å få han ut, men denne måten fikk jeg hjelp av tyngdekraften! For meg er det i grunn d samme hvordan jeg føder - bare barnet kommer ut hehe... men gjennom hele fødselsforløpet var jeg mye i stående pga småen satt høyt i magen og trengte å bli presset nedover!
litenjente-litengutt Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Jeg lå på siden(venstre) mens samboer holdt meg i hånden og holdt det ene benet mitt. Jordmor "jobbet" masse der nede slik at jeg ikke revnet,brukte noe finske grep eller noe sånt...så det håper jeg på neste gang og...vet ikke hvorfor jeg havnet på siden,men jeg bare gjorde det med engang pressetrangen meldte seg. Og der ble jeg liggende:)
Mogop fikk augustgutt Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Jeg lå først på rygg, men fikk fullstendig panikk av å ligge der (fikk nesten klaustrofobi..) så det meste av fødselen satt jeg på knærne/hang over hodeenden av senga. Dette fungerte veldig bra for meg, selv om man jo mister litt oversikten over hva som skjer rundt en..
V.A.B Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2009 Har ikke behov for å se noe som helst jeg, tenker bare at ungen skal ut... Får litt klaustrofobi av å tenke på å ligge på rygg, ser for meg at det blir vanskelig å puste :/ men godt tips å se det an, får prøve å ikke henge meg opp i noe på forhånd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå