Tusse1973 Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Hei, håper noen kan svare.. Vi planlegger å reise en liten tur md fly til Bremen i Tyskland.. Må jeg skaffe pass til datteren min på 9 mnd da?? eller trengs ikke det?
blomstre Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Alle norske statsborgere som skal reise utenfor Norden, bør ha gyldig pass ved inn- og utreise. Barn må ha eget pass. http://www.politi.no og velg tjeneste: Pass, ID, attester.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Alle må ha pass. Ta bilde i en fotobutikk og lever bilde og fødselsattest hos politiet.
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg deg å møte opp på passkontoret NÅR DE ÅPNER. Helst litt før. Ellers må du belage deg på noen timers ventetid...
Style_hunter Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Vært hos Politiet her i Oslo i dag og fikset pass til min sønn på 3mnd. Vi var der totalt 30min... Skal visst få det i posten i løpet av 1 uke. Alle barns (også spedbarn) må visst ha pass nå, og det er ikke mulig å få de skrevet inn i en av foreldrenes pass.
Carina_1975 ❤ 2 kjekke gutter Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Ser ut som jeg hadde maks uflaks den dagen jeg var hos Politiet, da. Tror vi satt og blomstret der i bortimot 3 timer. Avbrutt av et par korte trilleturer, mating, bleieskift osv. :-) Det gikk derimot bare et par dager før passet var i posten. :-)
MammaKos Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Enig med Carina! 3 timer tok det for vår del.. Vi tok bilde der, så man trenger ikke gå i fotoboks på forhånd (om du skal i oslo da).. Det eneste vi fikk beskjed om var at vi måtte skrive barnets fulle navn på postkassen (etternavnet hennes står jo der, for det er jo samme som vårt) for hvis ikke kunne de sende passet i retur.. (?? merkelig system, menmen).. Vi fikk det og etter 5 arb.dager eller no sånt... Ganske morsomt; på hele signaturfeltet står det med STORE bokstaver "not able to sign".. hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå