Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Hei! Jeg har ei lita jente på 3 mnd. De siste dagene har hun sugd veldig lite pupp. Gråter masse og er urolig. Jeg er ikke tom for melk, men jenta mi vil ikke ta puppen. Så da lurer jeg på hva er vanlig mengde, mme, å gi til så små barn?? Tenkte dere kloke damer kanskje kan hjelpe meg Takk for alle svar jeg får!!
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 prøv og lag 100 ml først, enten drikker hun opp ellers blir det igjen... ) kansje hun til og med vil hun ha mer...
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 men du bør nok kjøpe malt eksrtakt og ha oppi noen av flaskene hvis du skal fortsette og gi henne mme.... og kansje hun gråter fordi hun har luftsmerter... prøvd med sukkervann???? eller kansje hun er skikkelig sulten så gjør det heller ikke noe og prøve og gi henne veeeeldig våt grøt... det funket her hos oss=))
Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på mitt spr Bare lurer er ca 100 ml vanlig? Er det ca mengden å gi hver gang hun skal ha flaska? Takk
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 lenge siden snuppa var 3 mnd, men ja er hvertfall greit og starte med det... så merker du på henne om hun er mer sulten eller ikke=) mener og huske det er mellom 100-150 ml på den alderen:o)
Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er ingen lege, men vi mener det ikke er luft smerter. Mine to eldste var mye plaget med det, og minste jenta har ikke slike smerter. Men kommer nok til å prøve sukkervann, bare får å se om det hjelper. Tar imot alle gode råd jeg kan få, så takk! Hva slags grøt prøvde dere?
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 hmmm grøt fra nestle fra 4 mnd... mener det er ris grøt... =) den skal blandes med mm eller mme... =)
Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er ingen lege, men vi mener det ikke er luft smerter. Mine to eldste var mye plaget med det, og minste jenta har ikke slike smerter. Men kommer nok til å prøve sukkervann, bare får å se om det hjelper. Tar imot alle gode råd jeg kan få, så takk! Hva slags grøt prøvde dere? Olineღ04♂06♀09♀ღ
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 hmmm grøt fra nestle fra 4 mnd... mener det er ris grøt... =) den skal blandes med mm eller mme... =)
Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2009 Okay. Du har vært til god hjelp Bare lurer på, maltekstrakt, hvor kjøpes det? Er det noe som man skal blande medd mme hver gang, hvor mye av det skal blandes med mme?
Ronja&Odin Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 det får du kjøpt på all daglivare butikk tror jeg... ikke ta det i hver flaske, men kansje hver 3 eller noe og en liten teskjed bare... er for og løse opp hard mage som mme kan koste og de blir fort avhengige av det hvis du bruker for mye... hadde ei venninne som brukte 3 ss i hver flaske =\ og han måtte til og med ha det ilettmelka si når han beg og drikke det... =\
Dossa :) Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2009 Igjen tusen takk for all den gode hjelpen!!! Klem fra
Dossa :) Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2009 Er så godt å vite at man her inne får mange gode råd
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #14 Skrevet 21. juli 2009 Hei Mengde mme varierer nok veldig fra barn til barn. Her var snuppa oppe i 150 ml på den tiden tenker jeg og økedøgnene kom raskt etter hun runda 3 mnd, så da var hun oppe i 180-200 ml. De skal ikke ha over 1 liter i døgnet over tid! Men dersom babyen min ikke ville ta pupp og var urolig så tror jeg nok jeg hadde forsøkt å finne årsaken til dette før jeg hadde tilbudt alternativ mat. Ser dette er din tredje, så da har du sikkert erfaring i bøtter og sapann og har allerede utelukket at smerte el gjør at hun ikke vil die? Bare en puppenekt rett og slett? Håper det gikk bra med flasken da :-) Ellers er det vel ikke noen grunn til å begynne med grøt alt nå? Det er vel bare hvis barnet spiser myyye og trenger mer? De fleste som begynner med grøt før 4 mnd er vel flaskebarn, og da er det i samråd med hs og fordi de spiser mer enn 1 liter mme i døgnet. Malt i flasken er ikke noe man skal ha i for sikkerhetsskyld, Gir man mm og mme i kombinasjon så er det sjeldet behov for det. Se det ann først. Får hun hard avføring så er første råd å bytte mme merke. Dersom dette ikke hjelper så kan man forsøke malt. Mengdene varierer så man må prøve seg frem. Vær obs på at for mye malt kan føre til for løs avføring.... Håper det går seg til med snuppa de og at dere finner løsninger som fungerer for dere. :-)
Dossa :) Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. juli 2009 Hei! Takk for et supert innlegg fra deg!! De to eldste mine var skikkelige puppe unger, nektet plent å ta flaske og mme. Vesla sugde max 10 min pupp hele lørdag og søndag. Natta spiser hun ikke, er heldig for hun sover hele natta. Det har hun gjort siden hun var 6 uker gammel. Synes derfor hun får for lite drikke......hver gang jeg la hun til puppen så bare hyl skreik jenta.....så igår var jeg vel litt desperat....prøvde mme for første gang.....og jenta mi sugde i seg 90 ml med en gang.... Idag går det faktisk litt bedre. Skriker ikke så mye når jeg legger henne til puppen......og hun har sugd 2 ganger til nå......5 - 10 min hver gang. Jeg bare håper det går seg til. Er ikke vant til at unga mine ikke vil ha puppen Derfor er jeg helt grønn når det gjelder mme og andre tiltak man kan gjøre....er så godt å få råd her inne da
blomstre Skrevet 21. juli 2009 #16 Skrevet 21. juli 2009 Så bra at det har gått bedre i dag :-) Ammehjelpen har foresten mange gode ammeråd på nett, www.ammehjelpen.no, og for flaskemammaer så finnes www.flaskeposten.org. Også veldig greit å legge flaskespørsmål på forumet flaskemelk her på dib, da er de enklere å fange opp og forsvinner ikke like fort til neste side :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå