Gå til innhold

Bare en liten historie til dere som er redde for barnevernet:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et brev fra barnevernet om et møte...

"jaha" tenkte jeg for meg selv og var ganske blank for va dette kunne gjelde, møtte opp på møte ikke spessielt beskymret, for jeg VET hvordan min sønn har det....

Uansett, da jeg kommer får jeg vite hvor anmeldelsen kommer ifra: Helsestasjonen... "mor har undratt seg kontakt" dette gjalt min elste sønn på 5 år. Jeg forklarte bv.pedagogen min side av saken: da min datter ble født, dager før han fylte 5 snakket jeg med helsestasjonen selvfølgelig, og spurte da om ikke min sønn skulle hatt en time snart? han hadde da ikke vert på HS siden han var to år. Jeg må indrømme at jeg har null kontroll over når de skal ha timer, men alike vell syntes jeg dette var vell lenge. Beskjeden jeg fikk fra HS var at: "nei, han skal få time nermere sommeren før skolestart" ok, jeg slår meg jo til ro med det... Akkurat dette sa jeg til min saksbehandler i bv. Så snakket vi litt til, avtalte at jeg skulle gå å bestile time til han, uansett hva de sa skulle jeg ha en time. Gjorde som avtalt. Heldigvis hadde vi i løpet av denne tiden flyttet, da jeg føler jeg hadde hatt vanskelig med å forholde meg til denne hs. etter dette. noen uker senere fikk jeg et brev om hennlegelse fra bv, selvfølgelig. For anklagene var grunnløse. De hadde ingen hjemmebesøk, snakket ikke med min sønn eller noe annet....

Barnevernet lager ikke kjempesaker ut av ingen ting, damer. De har altformye å gjøre til det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at mange er redde barnevernet er slikt som dette;

http://www.freewebs.com/barnevernetdreper/

Jeg søkte med stikkord barnevernet, og dette var det første av privat art som kom opp. Og DETTE er skremselspropaganda av verste sort. Slikt skulle vært forbudt. Evt skulle barnevernet fått lov til å åpne litt mer på sløret sitt(taushetsplikten de har).

Alle de som virkelig har fått god hjelp av barnevernet lager ikke slike ting. Slike som meg. Og de som forstår sine barns beste lager ikke slikt, uansett. Dette er folk som er syke, og egentlig trenger hjelp. Men det er ikke ofte tvangsbehandlingsparagrafen er brukt i Norge, så da er det nestbeste å hjelpe barna. Noe slike folk oppfatter som helt riv ruskende galt. Forståelig nok; de har jo ikke innsikt i egen situasjon nok til å forstå barnas beste.

Skrevet

Man får jo intrykk av at helsestasjon er frivillig, men det viser seg å være en tvungen sak med ris bak speilet. Så hva om du ikke villle ha kontakt?

Skrevet

hehe, ikkesant....

Uansett, poenget var jo at jeg IKKE hadde undratt meg kontakt, og barnevernet forsto dette! De er ikke skumle gribber på jakt etter å ta alle barn de kan!

HI

Skrevet

I vår lille byggd er det samme dama som er helsesøster som sitter i barnevernet. Åhhhh, jeg skulle ønske jeg bodde i milionby enkelte ganger.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg syns i alle fall at den helsestasjonen din hørtes noget bingo ut.. Hadde klaget på dem jeg.

Skrevet

Tale, jeg vet du sikkert ikke bryr deg om det jeg skriver nå, men jeg vil alikevel si at jeg beundrer og respekterer deg. Så mange innlegg over så lang tid har gjort at jeg føler jeg kjenner deg bittelitt og jeg skulle nesten ønske jeg kjente deg irl. Ha en fin dag.

Skrevet

Har vudert det, tro meg! Dette er samme HS som lot min lille datter gå med KISS i 6 mnd til tross for gjentatte hendvendelser om at noe ikke stemmer. Vektnedgang, sprutoppkast, søvnvansker er bare noe av symp. hun hadde. De unnskyldte det med kollik, at jeg måtte ha spist noe feil da jeg ammet, og melkealergi da jeg gikk over på mme. Fikk ikke annet enn skjeft for alt jeg "gjorde feil" bl.annet at hun fikk velling da hun var 3 mdn, da veide hun usle 4500 g, og jeg hadde fått nok! Ungen måtte opp i vekt! Hs sa hun hadde rask forbrenning, slank av natur?!? ungen var forøvrig 4060 g da hun ble født.... ET møte på nye hs og jeg ble sendt direkte til fysio, og ungen ble frisk på få mnd!

Men må indrømme at alt med lille, og styr etter diagnose har gjort at denne hs har blitt satt på vent. Nå føler jeg det er forsent....

Gjest Tale30
Skrevet

Anonym :16:53

Selvfølgelig bryr jeg meg! Det var kjempefint skrevet :) Hvis det var på alvor da :) Mange ironiske sjeler her inne :)

Kanskje er du en av dem jeg beundrer og respekterer også, vanskelig å se bak anonymknappen :)

Jeg kommer nok ikke til å være her inne så mye fremover da, for nå begynner jenta mi å bli aktiv med sine 7 mnd, så det er ikke så mye tid å sitte foran dataen lengre. Men jeg tar med meg ordene dine, det er helt sikkert :)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg syns faktisk du skal skrive et brev til riktige instans likevel jeg (ike sikker på hvem man henvender seg til, om det er fylkeslegen eller hva det er) Det vil være fint for denne helsesøsteren å få en advarsel. Det måtte jo du tåle å få, så da kan hun også få passet påskrevet.

Skrevet

Jeg syns nesten helse stasjon er mer skremmende enn barnevernet jeg... Følte helsestasjon ble veldig nærgående når de begynnte å ringe å komme på døra her,uten om de avtalte møtene... Jeg fikk heldigvis byttet til en annen helsestasjon da vi bor i en stor by. Jeg spurte på den nye helsestasjonen om de viste hvorfor den gammle hadde blitt så nærgående,å ja da det viste de.. Det var fordi de var usikkre på om det var omsorgsvikt i hjemmet. Grunnen var at jeg ikke ammet,fordi jeg var ung(20 år) å fordi mannen min hadde tattoveringer å så skummel ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...