Gå til innhold

Har samboer... bære frem et barn alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 24 som alltid har hatt lyst på barn, og som jeg drømmer mer og mer om. Er samboer med ei på snart 32 som alltid har vært usikker om hun har hatt lyst på barn. Jeg gjorde det klart fra dag 1 om at ban er noe jeg vil ha i livet mitt... og noe hun må akseptere hvis vi skulle ha et forhold. Vi har vært sammen i 1 1/2-2 år, og hun har begynt å venne seg litt til tanken om å få barn sammen...men hun føler jeg stresser. For min del kunne jeg tenkt meg å begynt prosessen nå, mens hun helst vil vente i flere år...kanskje opptil 3 år før vi prøver. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Driver å lurer på om jeg skal ta opp saken om hun vil at jeg får et barn alene og at hun blir "stemamma". Tanken på barn skremmer henne, og ved at hun ikke blir medmor så har hun heller ingen forpliktelser. Hva synes dere?? Hva ville dere gjort? Merker at jeg er så superklar for å få barn og bli mamma... føler meg nesten gammel, siden jeg alltid har sett for meg meg som ung mor! (at jeg iallfall fikk barn før jeg var 25, noe jeg ikke får nå siden jeg fyller 25 om et par mnd)

Setter veldig pris på andres synspunkter og råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. Jeg synes nærmest det er slemt mot barnet, å la det vokse opp med og dermed knytte seg sterkt til et menneske som ikke vil ha det og ta ansvar for det. Hva om noe skjer deg, hun vil da antagelig være barnets nærmeste men ikke villig til å ta omsorgen? Hva om dere går fra hverandre, barnet vil ikke få noen rett til samvær med henne?

Jeg har vært i en lignende situasjon. Vi snakket om barn i begynnelsen av forholdet, jeg var klar på at jeg ville ha barn, min partner på at hun ikke ønsket det. Det var ikke noen lett debatt, men hun valgte meg og barn fremfor ingen av delene. Fem år senere gleder hun seg til fødsel.

Skrevet

Jeg syntes du skal gi samboeren din det "rommet" som hun ber om. Du sier at hun er på gli, men at hun trenger tid. Du er ennå ung nok til at tiden ikke er noe issue. Jeg sier vent noen år til dere begge er enig om det. Det vil være mye bedre både for barnet og for forholdet deres.

Det er ikke noe argument for å få barn at man alltid har trodd man vil bli ung mor. Vi er mange som har måtte revurdere planer fordi omstendighetene utvikler seg annerledes enn man tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...