monica82 Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt i løpet av svangerskapet, men i dag ble jeg plutselig veldig kvalm og måtte kaste opp. Jeg følte meg noe bedre etterpå, men ble så klart engstelig for at noe skulle være galt... Jeg har ellers ikke merket noe som tyder på nært forestående fødsel. Er dette normalt? Noen som har hatt lignende opplevelser?
BlåklokkaVest Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Har hatt oppkastsyke i svangerskapet, men utenom det vet jeg ikke mer...... Hvis jeg var deg ville jeg ha snakket med en jordmor for sikkerhets skyld. Jeg kan ikke komme på at det skal være noe å bekymre seg for. Tipper du har fått oppkastsyke. Men det er uansett greit å snakke med fagfolk, kanskje helst en jordmor, når en blir syk i svangerskapet. Ut fra min erfaring er det greit å snakke med jordmor før en snakker med lege. God bedring! :-)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 jeg har blitt kvalm og kastet opp på slutten av begge svangerskapene mine, helt normalt. blir mye press på magesekk o.l, i tillegg til at mange har mye magesyre/sure oppstøt som hjelper med å irritere frem brekninger og sånn...
AdrenaLine Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 På svangerskapskurset på Riksen sa jordmor at kvalme/oppkast/diaré er typiske tegn på at fødselen nærmer seg. Det er kroppens måte å rense seg på
LilleTrille med en tulle Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg ble plutselig veldig kvalm til frokosten i dag og måtte kaste opp. Frokosten ble inntatt i 12 tiden... Så er en stund siden, men føler meg litt bedre. Apettiten er likevel ganske dårlig i forhold til hva den pleier å være og er litt små uggen. Mamma mente det var et tegn på at fødsel nærmer seg og har sett det står det flere steder på nettet. *krysser fingrene* Ellers er vel kvalme og oppkast i et sv.skap ikke så mye å bekymre seg for, med mindre det følger med feber og magesmerter. Ikke kynnere/rier, men magesmerter.. Da ville jeg kontaktet føden, men ellers ville jeg ikke bekymret meg nevneverdig. Ta deg et glass Cola og legg deg ned på... Det hjelper litt...
LilleTrille med en tulle Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Er forresten første gang jeg også har vært kvalm og kastet opp i dette sv.skapet også...=)
monica82 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2009 Tusen takk for alle beroligende svar. Jeg håper dette betyr at fødselen nærmer seg, for nå begynner jeg å bli ganske utålmodig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå