allabarna Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Hei! Jeg er gravid og har nettopp starta i ny jobb (1.juli). Kan jeg bli oppsagt i prøveperioden (6 mnd) dersom jeg blir sykemeldt pga. jobben? Jobber med utagering i en bolig for psykisk utviklingshemmede.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 De kan ikke si deg opp FORDI at du blir sykemeldt, hvis det er det du mener. Og ellers så stiller man ganske sterkt som gravid ansatt. Men du må jobbe i fire uker før du har rett på sykepenger. (Hvis ikke du har gått rett fra en annen jobb da)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Hei du! Jeg er i samme situasjon som deg. Begynte i ny jobb i april og i slutten av mai ble jeg sykemeldt pga. bekkenlösning (jobber i barnehage naa) er prövetiden min gaar ut naar jeg gaar i permisjon. De har ikke lov til aa si oss opp pga sykemelding Saa ikke tenk paa det.
mamman til to gutter Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Du kan ikke bli sagt opp fordi du er sykmeldt, men jeg mener at hvis du er langvarig sykmeldt, så kan de forlenge prøveperioden tilsvarende sykemledingens lengde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå